Gå til innhold

Ultralyd i dag....


Rose -3. troll i 2012

Anbefalte innlegg

Var på ultralyd i dag og fikk bekreftet at det var 1 barn, lå på rett plass, hadde 2 armer og 2 bein, hjertet slo 163 slag/min.

 

Legen så til og med at det var fingre på den hånden som vi så best, men det klarte ikke mitt øye å se.

 

FIkk også se at babyen beveget seg...

 

Like facinerende å se hver gang...

 

Babyen målte 2 cm, noe som antydet at jeg var 9 uker, og ikke 8+3 som jeg trodde..

 

Gleder meg til ordinær ul for å se om jeg fremdeles er kommet lenger enn det menstermin sier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi var på ultralyd idag også :)

Junior var 4,6cm lang, lå mykt og godt på ryggen og vinka med den ene handa så vi kunne telle til 5 søte små fingre :)

Så hjertet slå klart og tydelig også.

Alt så normalt ut, men ble en overfladisk undersøkelse. Gynekologen hadde regnet minst en uke feil mht å sjekke nakkefolden for tegn på downs syndrom. Så da fikk vi ny time om to uker. Trur alt er bra, men sier ikke nei til en ekstra ultralyd likevel :) Ikke så missfornøyd med de to ekstra dagene vi var kommet iforhold til antatt termin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere har vært i Oslo området; hvor var dere da? Jeg var ikke helt fornøyd med der vi var, og har lyst til å prøve å se om jeg finner et annet sted som de tar seg litt bedre tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det innvendig eller utvendig UL dere er på? Hvor tidlig kan man ha utvendig UL egentlig? Vil bestille, men føler meg ikke helt komfortabel med innvendig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan ta utvendig ganske tidlig, tror de kan ta fra uke 8, men det er minimalt hva man ser.

Derfor er det normalt å ta innvendig ul frem til uke ca 10. (tror jeg)

 

Synes det ikke er noe problem med innvendig, fordi jeg vil gjerne ha best mulig bilder..

Tar du utvendig er det ikke sikkert at du får se hjertet slå...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...