Anonym bruker Skrevet 12. august 2011 #1 Skrevet 12. august 2011 Jeg synes ikke sukkervarer har noe i hverdagskostholdet å gjøre Jeg synes barna bør tilbringe minst mulig tid i barnehagen (men arbeider fulltid, så det blir stort sett 7 timer om dagen) Jeg synes kjernefamiilien er den beste familien å vokse opp i (men interresserer meg ikke om den består av mor/far, mor/mor eller far/far) Jeg synes barna bør ha noenlunde faste leggetider Jeg synes ikke TVen er en god barnevakt Jeg synes ikke man skal drikke mer enn 1-2 glass alkohol med barna tilstede, julaften eller ikke. Jeg synes syke barn bør holdes hjemme til de er friske Jeg synes det er foreldrenes ansvar å følge opp lekser Før jeg begynte å henge her inne trodde jeg det var normale meninger, men nå har jeg forstått at jeg er hysterisk. Flere?
Anonym bruker Skrevet 12. august 2011 #2 Skrevet 12. august 2011 Da er vi 2, men jeg må innrømme at jeg kan bruke tv som barnevakt på morningen, og at jeg gir barna mine "franskfrokost" i helgene og heller spiser skikkelig måltid ved lunsjtider. Når det gjelder sukkervarer er det veldig vanskelig å unngå. Da det mesteparten av matvarer inneholder sukker, og jeg er elendig kokk på kjøkkenet så det kan blir mye Toro poser innimellom, men prøver ihvertfall og bruker råvarer innimellom. At mine barn er i barnehage fra 0730-1700 er noe jeg må gjøre pga. jobb. Jeg bryr meg ikke hva alle andre gjør. Så lenge jeg ser at mine barn er friske og oppgående er jeg fornøyd.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2011 #3 Skrevet 12. august 2011 Hva er din definisjon av å jobbe fulltid? For min deler det ikke forenelig å jobbe fulltid og samtidig ha barna kun 7 timer i barnehagen.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 12. august 2011 #4 Skrevet 12. august 2011 Jeg er tydeligvis hysterisk jeg også. Og så har jeg planer om å ha ungen bakovervendt i bil til hun er 3-4, tenk det! Gudhjelpe meg så hysterisk jeg er!...
Anonym bruker Skrevet 12. august 2011 #5 Skrevet 12. august 2011 Jeg har hvertfall en mann, som jobber slik at ungen ikke trenger å være mer enn 6-7 timer i bhg.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2011 #6 Skrevet 12. august 2011 VI har ikke samme arbeidstid, så han leverer og jeg henter. Derfor blir det 7 timer. Men om vi hadde hatt samme arbeidstid hadde barnet måttet tilbringe 8,5 timer i barnehagen, og hadde helt sikkert kommet seg greit gjennom det. Det handler mer om å tilpasse så godt man kan til den hverdagen man faktisk lever i, altså å ikke bruke barnehagen mer enn det som er nødvendig ut fra familiens forutsetninger. Vi er heldige, det veit jeg innmari godt. HI
Anonym bruker Skrevet 12. august 2011 #7 Skrevet 12. august 2011 Jeg er enig med deg, men allikevel bruker jeg av og til tven for å få fred. Og de får sukkervarer oftere enn jeg hadde tenkt. Og i dag, har jeg min siste feriedag - mens ungene er i banrnhegagen.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2011 #8 Skrevet 12. august 2011 Jeg er dessverre enda mer hysterisk enn deg må jeg innrømme... Jeg bekjenner herved mine synder: Poden får minimalt med sukker, enten det er ukedag eller helg Jeg følger alle kostholdsrådene når jeg er gravid, i tillegg til noen selvpålagte! Jeg bruker selv kosmetikk og kremer uten parabener Jeg foretrekker mat laget fra bunnen Jeg har en gutt på 2 år som ikke ser tv! (slå den!) Ja, jeg har fått mye kjeft her inne for dette, så jeg begynner å innse at jeg er en dårlig mor (og ikke minst veldig hysterisk). Fint å komme hit til dib og bli korrigert så jeg endelig kan innse at jeg gir barna mine en dårlig oppvekst på grunn av mitt eget hysteri.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2011 #9 Skrevet 12. august 2011 Jeg er superhysterisk! I tillegg går poden i sukkerfri barnehage så han får ikke fri fra hysteriet der heller stakkaren! I tillegg er han 3 år og sitter bakovervendt i en trafikksikker bil, og planlegger å ha han slik minst 1 år til. Holder meg til alle kostholdsrådene under gravididtet. Ammet i 9 mnd til tross for ammestart fra helvete med prematur. Brukte ikke sko på han før han var 15 mnd og startet bhg, da hadde han gått i 5 måneder. Kjøper bare Reima fordi det er svært viktig med ikke-hemmende ytterplagg! I løpet av hans 1. leveår hadde jeg han i bilstol kanskje 15 ganger og har aldri aldri aldri hatt han i biltol på butikker, alltid lagt han over i flat vogn. Puh blir helt sliten av mitt eget superhysteri, er nok på randen til et sammenbrudd. har flere eksempler, men redd for å bli meldt til barnevernet
Anonym bruker Skrevet 12. august 2011 #10 Skrevet 12. august 2011 Jeg er ikke så streng på sukker og det blir en del tv-titting. Ang arbeid og barnehagetider så må enhver familie gjøre det som er best for dem. Men enig i resten
Anonym bruker Skrevet 12. august 2011 #11 Skrevet 12. august 2011 Jeg er for så vidt enig med dere over at de tingene dere nevner er gode forsetter når det kommer til barna. Likevel er jeg voksen nok til å vite at ulike livsomstendigheter også kan gjøre det vanskelig å gjennomføre mange forsetter og idealer. Det viktigste for meg er derfor å gjøre mitt aller aller beste for at barnet mitt vokser opp til å bli et godt menneske og en god samfunnsborger. Man velger gjerne sine fanesaker, og man bør derfor velge dem med omhu. Og når det er sagt er det også en særdeles dårlig egenskap å se ned på de som gjør så godt de kan, evt. velger andre fanesaker enn en selv;)
Anonym bruker Skrevet 12. august 2011 #12 Skrevet 12. august 2011 ok... DU derimot, virker litt hysterisk....
Anonym bruker Skrevet 12. august 2011 #13 Skrevet 12. august 2011 Vel, her inne er det vel mest vi "hysteriske" som blir sett ned på.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2011 #14 Skrevet 12. august 2011 Det eneste som virker hysterisk ved deg, HI, er din voldsomme trang til å skråle om dette på dib. Det finnes en virkelig verden der ute, heldigvis.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2011 #15 Skrevet 12. august 2011 Ehhh... Jeg tror ikke du har skjønt poenget her 14.40. Innlegget var laget på bakgrunn av et par andre diskusjoner som har vært her nylig.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2011 #16 Skrevet 12. august 2011 Joda, jeg har skjønt poenget. Denne hysterisk/antihysterisk debatten har forøvrig løpt hyppig på disse sidene i årevis. Intet nytt under solen. Jeg kan forøvrig gi deg definisjonen på hysterisk: Ingen ting å utsette på din måte å være mor på (refererer til hovedinnlegget). Hysterisk er du først dersom du tror at unntak fra reglene du har ramset opp vil utløse store katastrofer. Når det gjelder hvem som har størst offerrolle i hysterisk/antihysterisk debatten, kna jeg - på bakgrunn av alle debatter rundt dette temaet her inne - fortelle at vektskåla er helt i balanse.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2011 #17 Skrevet 12. august 2011 Hehe 14:10, ja du høres faktisk litt hysterisk ut
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå