Gå til innhold

Hvor mange dager før IKM kan man teste?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange dager før du venter mensen blir gravitesten positiv? (de mest følsomme)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er store individuelle forskjeller på dette. Testene sier jo at de kan bli positive flere dager før (hvor mange varierer fra test til test).

Min erfaring er at når jeg bruker tester som skal kunne bli positive 4 dager før ikm, ikke blir positiv på meg før 1-2 dager ETTER ikm. Hvis jeg tar tester tidligere enn det, så blir de negative selv om jeg er gravid. Så jeg har nok sen hcg-produksjon. Men mange har andre erfaringer og får positive tester lenge før.

MEN, jeg har lest flere steder at de aller mest følsomme testene, gir større sannsynlighet for falsk positiv, og jo tidligere du får positiv test, jo større risiko for at det ikke stemmer. Dette både fordi noen kvinner kan ha veldig små nivåer av hcg uten å være gravid. Og også fordi et befruktet egg ikke gir noen garanti for at egget fester seg, og at det blir graviditet.

Så min anbefaling er å prøve å holde ut og vente litt med å teste. Ellers kan det fort bli dyrt :)

Skrevet

Jeg testet posetiv på 7 dpo med sensetiv test. Men det verst med og teste så tidlig er at du har ingen garanti vedr kjemisk gravid. Var grusome dager og vente til ikm om egget ville klore seg fast.

Skrevet

enig med hun over her som sier det er best å vente:)

Jeg testet negativt 9 og 11 dpo, men 14dpo, på dagen for forventet mens, DA testet jeg positivt:) (er 7 uker på vei nå!)

Anbefaler deg på det sterkeste å vente! jeg husker skuffelsen da jeg testet negativt og det er ingen hyggelig følelse..

Vent til ikm, gjerne dagen etter:) vet det er vanskelig å vente, men det er verdt det. da får du iallefall et riktig svar:)

Lykke til:)

Skrevet

Okei, takk allesammen for svar! Kan jo bli helt tullete av dette her prøvegreiene jo... er kun 4-5 dager siden EL og begynner å tenke på testing allerede!! Hehe..

Får vel smøre meg med tålmodighet en 8-9 dager til.. UÆÆÆ.... :)

Skrevet

Jeg testet positivt i dag tidlig, 3 dager før ventet mens.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...