Gå til innhold

Dere med tenåringsbarn(16 år og innetider)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer bare på hva som er vanlig, trenger synspunkter....

Min kjære tenåringssønn har fått være ute til 00.30 de siste kveldene. Når skolen starter så er det 23.00 som ifjor. Jeg synes vel 00.30 er i seneste laget, men kamerater ser jeg har ikke innetider i det heletatt, og det er ihvertfall uaktuellt. Han skal begynne på vgs nå.

Min samboer synes at det er greit, "kan da huske selv når jeg var 16 og nettopp hadde fått mopedlappen" er hans utsagn.

Jeg legger meg aldri før han er hjemme, og han strekker ikke ut denne tiden ytterligere.

Har ikke (det jeg vet) smakt på festlivet enda. Har eldre barn også men innetider har aldri vært noe problemstilling før...nå..:))

Takker for svar....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mener 23.00 på dager der man skal på skolen neste dag er alt for sent. Selv om leksene er gjort (som de ikke bastandig var da jeg var på den alderen) tar det litt tid før man sovner etter at han kommer hjem. Litt mat, en dusj, litt prating, kveldstell og så er det plutselig midnatt før han sovner. De fleste ungdommer på den alderen trenger minst 8-9 timer søvn hvert døgn for å få maksimalt utbytte av skolen. Det går jo bare ikke opp.

På den andre siden ser jeg ikke noen grunn til at han ikke kan være lengre ute innimellom når det er noe spessielt. Jeg ville derfor eller stemt for 22.00 som vanlig innetid, men med mulighet til å bli ute til for eksempel kl. 03.00 i enkelte tilfeller når det skjer noe spessielt og han ikke skal på skolen eller noe annet viktig neste dag.

Skrevet

Har selv en sønn på 16,som jeg praktiserer ganske like tider til. Han overholder de alltid,men den dagen det ikke skjer lengre...må jeg jo vurdere det på nytt....

Tror ikke det er smart å være for streng,samtidig som alle trenger å ha grenser...vanskelig balansegang det derre ;)

Skrevet

Tusen takk for svar....er egentlig enig med dere begge...hehe..som sagt, vanskelig balansegang:))

HI

Skrevet

Flere som har lyst til å svare meg?

HI

Skrevet

Jeg kan også huske da jeg var 16 - og nettopp derfor bør 16åringer ha innetider! ;o)

Jeg syns 23.00 kveldene før skole er helt greit.

Skrevet

Jeg har en 17-åring, og ideelt sett skulle innetiden på skoledager vært 23, ja. Strekke det litt fredager og lørdager(som 00:30), men ikke så lenge de vil, nei.

Vi har en ganske spesiell situasjon, så innetider er litt glemt og bortgjemt her. Nytter ikke. Fokuset trengs andre steder enn å krangle om innetider. Men hadde ting vært tilnærmet normalt, så hadde innetiden vært 23.

Neste unge som kommer i tenårene snart, vil ha slike rammer. Og jeg er sta på slikt :) Det er bare meget spesielt det som er med eldste, så det er grunnen til at det har blitt som det er.

Skrevet

Min datter begynner nå på VGs.

Hun har hatt innetid KL 22 midt i uka til nå.

KL 00 i helgene.

Hun må komme hjem rett etterretning skolen og spise felles middag, ellers gjør hun som hun vil. Ikke lov å drikke, det får konsekvenser.

Skrevet

Har vel ikke hatt så strenge tider nå i ferien. Men han skal være hjemme før jeg legger meg. Siste bussen går 2300, så da har han vært hjemme seinest med den.

Når han skal på skolen så har han hatt 2200 bussen som siste buss hjem.

Nå får min mopedlappen forhåpentligvis neste uke, men skal prøve å opprettholde noenlunde samme innetider..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...