Gå til innhold

Når ringte dere fastlegen og hvordan finne jordmor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har akkurat blitt gravid 1-2 uker, og hvor tidlig skal jeg egentlig ringe fastlegen? Har også tenkt å ta tidlig UL, men vet ikke når det skal skje heller. Er min første graviditet så er helt grønn!! :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vanlig å få time hos fastlegen mellom uke 8-12.. Du kan jo ringe nå og bestille time noen uker i forveien..

Jeg fant jordmor på den nærmeste helsestasjonen.. Det blir jo der jeg skal gå på kontroll når lille ripsen kommer ut, så tenkte det var like greit å bli kjent med jordmor tidlig =)

Jeg tok tidlig UL denne uken, er i uke 11.. Grådig spennende =) Du kan ta UL tidligere og. Jeg tok da pga ferie og sånt =)

Lykke til =)

Skrevet

Det er vanlig å få time hos fastlegen mellom uke 8-12.. Du kan jo ringe nå og bestille time noen uker i forveien..

Jeg fant jordmor på den nærmeste helsestasjonen.. Det blir jo der jeg skal gå på kontroll når lille ripsen kommer ut, så tenkte det var like greit å bli kjent med jordmor tidlig =)

Jeg tok tidlig UL denne uken, er i uke 11.. Grådig spennende =) Du kan ta UL tidligere og. Jeg tok da pga ferie og sånt =)

Lykke til =)

Skrevet

Tusen takk, tutti!! Fikk du tidlig UL eller tok du privat?

Skrevet

Jeg tok privat.. du får bare tidlig UL hvis det er noe spesielt... Helt fantastisk å se lille ripsen på 4-5cm inni der.. Gled deg =)

Skrevet

Jeg fikk tidlig ultrald i uke 7+6 på grunn av at jeg venter prøverørsbarn (et lite frø på 11mm med bankende hjerte). Første legebesøk blir ikke før 12+4, men det er helt greit for min del, det er egentlig ikke så mye jeg lurer på. Kommer til å bestille time til jordmor når legetimen er overstått...

Er førstegangs...

Skrevet

Jeg ringte fastlegen i går, samme dag som første positive test. Lang ventetid så er i uke 7 når jeg skal dit.

Vet at legens kone er jordmor så kommer nok til å bruke henne:)

Kommer til å be om en henvisning til tidlig ul. Man har krav på det hvis man er Urolig for at svangerskapet ikke utvikler seg normalt.

Jeg er adoptert og har ingen informasjon om min biologiske familie så er nok over gjennomsnittet urolig pga. det. Og så er jeg nok også over gjenomsnittet nysgjerrig:p Gynekologen min (som også er den som skal ta ul sa at det ikke kommer til å bli noe problem å få en henvisning)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...