Gå til innhold

Jeg har sprøytefobi! Er jeg alene?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min mor har det. Prøver å unngå legen sin, for tilfelle han skal ta blodprøve...... Har prøvd å snakke med henne om det- hun har jo født 3 barn!!!, men sprøyter er værst!!

Skrevet

Nei, men jeg tåler og ser sprøyter. Men hater og ta sprøyter...

Skrevet

hvorfor?

har vært nødt til å ta utallige sprøyter dessverre. Var litt blæh da jeg skulle sette den første selv. Det er jo ikke behagelig, men det er vel ikke så ille det vel?

Skrevet

Hvorfor? Eh en fobi utløser gjerne irrasjonell frykt. Jeg er redd for mus (og sprøyter) - jeg vet at de ikke er farlige eller kommer og tar meg, likevel blir det hyperventilering og grining når jeg ser en.

Jeg har også måttet sette sprøyter på meg selv, og de første 20 gangene var det fryktelig. Jeg liker heller ikke å få sprøyer satt av andre, men jeg kan gjerne sette sprøyter PÅ andre. Hvorfor? Aner ikke. For deg er det ikke "så ille", men for andre er det nettopp det.

Ikke hi

Skrevet

Du er ikkje åleine med det, og det finnest hjelp å få. Kjenner nokon som jobbar med å hjelpe folk med sprøytefobi.

Skrevet

Det er mer vanlig enn man skulle tro. Min beste venninne har fobi, og desverre for henne har hun også en kronisk sykdom som gjør at hun må ta blodprøver flere ganger i året. Og jeg gikk sykepeleien med en jente som nok også hadde fobi. Hun måtte ha ekstraundervisning før hun klarte å ta sitt eget blodsukker. Hun slapp derimot å bli stukket av oss andre (vi andre måtte stikke hverandre). Snakk med fastlegen din, det finnes behandling =)

Skrevet

nei du er ikke det.

Jeg har meldt meg som blodgiver for å bli kvitt skrekken...

Skrevet

Ja, jeg er håpløs!

har lavt stoffskifte, så må ta blodprøve ofte. har også hatt svangerskapsforgiftning 3 ganger, og tatt haugevis med blodprøver....Men synes fortsatt det er like ille.

har imidlertid ikke noen problemer med å være med når barna tar blodprøve. Kan fint ha de på fanget da og se på nåle.....

irrasjonelt?? Absolutt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...