Gå til innhold

Noen som kan berolige meg litt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har akkurat levert jenta mi i barnehagen. Hun har vært på tilvenning denne uken og stortrives allerede. Vil nesten ikke hjem når jeg kommer og henter og gråter ikke når jeg leverer.

Men greia er at jeg er jobbsøkende og får så dårlig samvittighet for at jeg leverer henne og så drar hjem. Det er jo ikke allverden av jobber å søke på for tiden så det tar jo ikke hele dagen så jeg går å pusler litt hjemme, sover litt og søker det jeg kan søke på.

Føler at det er dårlig gjort av meg å bare dra for å dra hjem!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi kjenner alle på den iblant..benytt anledningen til en myk barnehagestart, men samtidig ikke så myk at hun faller utenfor:) Vips så har du jobb, og du kommer til å slite med å rekke å hente innenfor tidsrammene, sånn er det virkelige livet utenfor DIBs superverden;) Flott at hun trives! Du skal se hvor mye hun vokser på å bli selvstendiggjort utenfor husets fire vegger, dette vil de tjene på i lengden!

Skrevet

Nyt heller tiden. Ingen er tjent med din dårlige samvittighet. Men du kan jo ha korte dager.

Skrevet

1- det er viktig at du har en jobb så du kan forsørge ungen, gi henne det hun trenger av mat, klær og tak over hodet.

2- hun trenger sosial trening og å løsrive seg fra mammaen sin (med mindre hun er baby da..)

3- hun stortrives, og har det tydeligvis kjempemoro der.

4- hun får mange nye venner.

5- det er mye bedre at du tar en rolig tilvenning med kortere dager/færre dager i barnehagen nå mens du kan, enn at du plutselig _må_ hive henne fulle dager og uker i barnehagen hvis du får deg en jobb. Nå får hun jo tid til å venne seg skånsomt til det. :)

6- Tenk så mye tid du får til henne på ettermiddagen, når du kan gjøre unna alt det "kjedelige" mens hun leker og koser seg i bhg?

Skrevet

Ja, det er deilig med en myk start. Leverer klokken 09.00 og henter 15.00. Det var det de anbefalte der i hvert fall, så hun fikk med seg det meste. Hadde kortere dager de første dagene da.

Hadde aldri trodd det skulle gå så bra og hun leker så godt med de andre barna. Så jeg er glad at jeg kan være der litt sammen med henne om morgenen og når vi henter og ikke trenger å ha dårlig tid. Men jeg sliter med denne samvittigheten da. Håper bare ikke det tar lang tid å få seg jobb. Sa opp den gamle for noen mnd siden og har vært hjemme med barn i 17 mnd. Er egentlig ikke skapt for å gå hjemme uten å gjøre noe. Så har dårlig samvittighet for at jeg får dagpenger også...:)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...