Gå til innhold

Barn som sutrer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har to barn som sutrer mye om dagen, og det går meg på nervene.

Den ene går på storbarnsavd. mens den andre går i 2.kl.

Kan dere DIB damer gir meg noen tips hva jeg kan gjøre???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1: nok søvn

2: jevnt blodsukker

3: strikse rutiner som ikke endres en millimeter ved sutring

4: sutring i butikken, på stranda eller andre steder => umidelbart at barnet må forlate stedet

Skrevet

Har prøvd disse tingene, men jeg må være ærlig når det gjelder nr. 3 at jeg blir litt svak når det kommer til endring ved strikse rutiner.

Er alene med barna, og får fort dårlig samvittighet pga lite tid med dem + at de må være i barnehagen 0730-1700. Det samme gjelder eldstemann også. Men har ikke noe annet valg. Ellers så må jeg gjøre en karriere som sosialklient, og det er ikke fristende.

Men burde sjekke blodsukkeret dems. Det har jeg ikke tenkt på engang...

Skrevet

Skal ikke påstå det er enkelt, nei. En trøst er uansett at det bedrer seg som regel etter hvert og at nesten alle unger er slik i perioder.

Mine blir ofte sutrende når de er slitne etter barnehagen. For dem hjelper det litt med en brødskive i bilen hjem, men litt sutring når de er på det mest slitne tror jeg vi må akseptere.

Skrevet

Er enig det at de skal få lov til å sutre når de er slitne, men sitter du sammen med de og gir de masse kos?

Har gjort det (sittet sammen med de og gir de masse kos), men da føler jeg at det blir verre. At de sutrer mer neste gang for å slippe oppgaven sin fordi de er "slitne" og vil ha kos istedenfor..

Hilsen HI

Skrevet

Rett etter barnehagen har de ikke oppgaver. Da er mine slitne og trenger å slappe av så da bruker vi gjerne en halvtime på en bok eller litt barnetv før middag. Ellers får de ikke kos for sutring.

Skrevet

De har ikke så store oppgaver. Bare henge opp jakken sin, og setter matpakken på kjøkkenbenken.

Men takk for svar:)

Hilsen HI

Skrevet

De får ikke store oppgaver. Bare henger opp jakken sin når de er inne, og setter matpakken sin på kjøkkenbenken. Ellers så er det tv og lekser.

Men takk for svar:)

Hilsen HI

Skrevet

Snakk med de når de ikke sutrer, om at når de sutrer så vil du automatisk si nei, og at dersom det er noe de virkelig ønsker så er det mye større sjanse for at de kan få det om de ikke sutrer.

Noen dager når dere kommer hjem og de ikke er sutring så sørg for å gjør de bevist på dette og si hvor glad du var i dag for at det ikke var noen som sutret.

Vær også obs på det med at de har fått mat og nok søvn.

Jeg gjorde det over med min sønn når han var 4-5 år og sutringen holdt på å ta livet av meg. Etter 2 uker var 90% av all sutring borte og slik har det vært etter det. Så nå er jeg obs på å fortelle han at jeg synes det er mye bedre når jeg ikke hører sutring. Hos oss ble endringen den at han begynte å smiske i stede for å sutre. Ville han ha noe på butikken, så kunne han komme å stryke meg på hånden, se opp på meg og spørre pent om han kunne få det, det var ikke alltid han fikk ja, var det snop f.eks. så ble vi enig om at det kunne vi kjøpe på lørdag noe vi da også gjorde. (He he måtte minne han på det ganske ofte ja)

Skrevet

Takk for rådet 0946:)

Eldste gutten min gjorde det også da han var 4-5 år. Strøk meg på armen og "krynket" som en hund hvis det er noe han vil ha.

Men jeg skal prøve det også.

hilsen HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...