Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, søte damer!

Skjønner ikke hva som går av kroppen min i det siste.

Har begynt å få bekkenplager for et par dager siden, og må være forsiktig med hvordan jeg beveger meg og ligger, for ikke å få mer vondt.

Jeg har en nydelig gutt på 13 måneder og jeg slet med bekkenløsningen i hele svangerskapet. Ble friskmeldt av fysioen en måned etter fødsel, og plutselig nå er den tilbake, et år senere!

Er det slik at det er en skade som kan komme og gå etter at man har hatt det??

Kjenner at jg blir litt frustrert :/

Håper på- og takker for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje du har fått en låsning i bekkenet. Blir jo en del løft og andre bevegelser med en liten i hus.

Jeg ville sjekket bekkenet hos en kiropraktor, og hvis det ikke er låsninger så må du kanskje tilbake til fysioterapeuten og få løsnet på stram muskulatur.

Husk at det er veldig viktig å trene stabilitet og styrke, samt å tøye regelmessig for å holde bekkenet friskt! :)

Skrevet

Jeg slet også med bekkentrøbbel i svangerskapet. Ble frisk med en gang etter fødsel, men 6 mnd etterpå kom det som kastet på meg igjen. Klarte knapt å gå i perioder. Men jeg gjorde ikke annet med det enn å gå til kiropraktoren min. Det hjalp ikke, så etter 7 mnd gikk jeg til legen og ble sendt på mr. Rett før mr ble jeg så dårlig at jeg ikke kom meg opp på bena. Ble da sykmeldt.

Mr viste betennelse i bekkenleddet på venstre side, så jeg ble henvist til revmatismesykehuset for videre utredning. Har lært mye om bekkentrøbbel, og det beste tipset jeg har er: kom deg til legen og få henvisning til fysioterapeut eller manuellterapeut. Jeg har det nå, og får eget treningsopplegg som jeg er nødt til å følge minimum to ganger i uka. Hopper jeg over styrketreninga mi kjenner jeg det igjen med en gang...

Hvis man ikke får korrigert det med en gang kan det bli kronisk...

Skrevet

Trodde et lite øyeblikk at det var graviditetstegn, siden det kom så brått. Har begynt å jobbe, så nå sitter jeg en del i løpet av dagen.

Mange har visst kjent det som tegn før positiv test.

Bekkenlåsningen ble utløst av at jeg satt litt feil på en kontorstol (med føttene dinglende ned..den var stillt litt for høyt). Og nå må jeg sove med dyne mellom føttene for å ikke trigge låsningen ytterligere.

Men det som er merkelig, er at det skjedde nå som jeg har et relativt "stillesittende" hverdag. Særlig siden jeg har båret ungen i søvn frem til han var seks måneder (kolikk, så vane) og har gått mange trilleturer. Har gått av meg 30 kg jeg har lagt på meg i løpet av svangerskapet.

Skal kontakte fysioen som friskmeldte meg, så får vi se hvordan det går :)

Takk for svar og tips :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...