Gå til innhold

Tips til overraskelser og sprell fra forloverne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal være forlover for min barndomsvenninne, og trenger litt hjelp fra dere. Har dere gode forslag til hyggelige overraskelser og/eller morsomme sprell jeg som forlover kan finne på under bryllupsmiddagen eller på festen? Har ikke vært i så mange bryllup tidligere, så alle gode ideer mottas med takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sprell? Jeg har vært i en del brylluper, men det er første gang jeg har hørt om at forloverne finner på morsomme sprell under middagen. Forloverne holder som regel en tale, som godt kan være morsom, men sprell? Mulig jeg legger noe annet i sprell enn det du gjør. For meg er sprell noe man finner på for å trekke oppmerksomheten mot seg selv, og det passer jo ikke på en slik dag.

Når det gjelder hyggelige ting, så kan dere jo, i samarbeid med toastmasteren, planlegge f. eks en lys-seremoni. Det er noe av det nydeligste og sterkeste som skjedde da jeg giftet meg. Vi, brudeparet, ble satt bak et bord midt i et stort rom, så gikk alle gjestene ut. Lyset ble slukket og Air av Bach strømmet ut i rommet. Så kom gjestene inn, en etter en, med hvert sitt tente lys som de satt i en stor hjerteformet treplate på bordet foran oss. Alle gjestene sa noe hyggelig til oss, og kom med lykkeønskninger. Til slutt sto alle gjestene rundt oss i en ring og sa et vers om hva de ønsket for oss og ekteskapet.

Jeg får fortsatt tårer i øynene når jeg tenker på det :-)

Skrevet

Lys-seremoni hørtes helt nydelig ut, ja. :-) God ide!

Når jeg skrev sprell, tenkte jeg nok mer på en eller annen form for litt morsom lek/aktivitet på festen, ikke under selve middagen. Vet at noen f.eks har en slags spørrelek der brudeparet stilles spm om hverandre og en skal se om de svarer likt. Er ikke engang sikker på om jeg skal ha noen form for lek, tenkte bare jeg ville høre litt hva andre har gjort og få ideer.

Andre som har gode forslag?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...