Gå til innhold

Ulovlig å missbruke resept belagte medikament?

Anbefalte innlegg

Skrevet

F.eks å med veilje bruke dem til noe annet enn de skal. Bruke f.eks imovane for å roe meg ned om kvelden, når jeg vet jeg ennå ikke skal sove, og så ta en ny dose når jeg faktisk skal sove?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette vet du selv at er dumt!

Skrevet

Dumt ja, men er det ulovlig?

Skrevet

Dersom legen din ser at du spør etter ny resept før den gamle er oppbrukt, i henhold til dosering, vil han/hun sansynligvis nøle med å skrive ut ny.

Skrevet

nei det er det ikke. men legen skjønner jo fort at du missbruker og skriver ikke ut mer.

Skrevet

Må det være ulovlig for at du skal slutte med noe du vet er dumt? Burde det ikke holde å vite at den dagen legen ikke vil gi deg mer så sliter du gjerne litt. Da blir det hvertfall ulovlig om du prøver å skaffe det til veie på annet vis.

Skrevet

Vel, jeg fikk en pakke med paralgin forte når jeg var gravid, men tok kun to av pillene... de resterende har jeg brukt når ryggen er så klein at jeg ikke får sove... =(

så det til legen, og jeg fikk skrevet ut ny pakke nå. Bruker bare 20 - 30 piller på et år da... så er jo ikke såååååååååååååå ille

Skrevet

20-30 pr år? Jeg tar kansje 10 ibux pr år... That's it!

Skrevet

Vel nå skrev legen min ut seks pakker sist. (180 tabl), psykiateren min skrev ut to pakker (60tabl) Og jeg har noen og femti fra før. Sa til legen at jeg allerede hadde fått med psykiateren, men han skrev ut mer fordi han skulle ut i pappapem (eller noe sånt)... så da har jeg neste 300 tabletter. Jeg skal ta to hver kveld, og kan øke til tre om jeg ikke får sove. Har de siste dagene tatt en når ungene legger seg, for det er så lite at jeg ikke sovner, men den får meg til å slappe av sånn at jeg får mindre angst.

Jeg har prøvd alt av medisiner: Stilnoct, vallergan, sipralex, seroxat, zoloft, vival, stesolid, xanor, sobril, remeron, truxal, serquel, syprexia (og sikkert flere jeg har glemt.

Så føler meg så glad for å ENDELIG ha funnet noe som fungerer.

tenkte jeg skulle diskutere det med psykiateren, for om man leser bivirningene på noen av de over, som blandt annet er : økt selvmordsfare, hjertestans, slag og uforklarlig død.

S må vel dette jeg har funnet ut av nå være en god løsning. I sammenligning med de andre er liksom ikke imovan det verste man kan ta.

Håper han tenker som meg. Jeg fant ut av det tilfeldig da jeg hadde tatt kveldens dose, men allikevel måtte være oppe, at jeg plutselig var så angstløs.

hi

Skrevet

Det faktum at du trenger TO imovane for å sovne bør i seg selv få varsel-lysene til å blinke kraftig. Jeg tar oftest en halv en, noen ganger en hel. Bruker ikke ofte, men jeg har perioder hvor kroppen nekter å slappe av, og jeg kan ikke ta muskelavslappende medisiner.

Skrevet

Fint for deg. Hadde du forsatt klart å sovne på en, dersom der sto en mann i hjørnet av soverommet ditt, som ventet på at du skulle sovne, så kan hunne voldta deg, eller kanskje drepe deg? For slik er mine netter. Mannen eksisterer natulig nok ikke, men det hjelper ikke når jeg vet at så fort jeg sovner, så er han der. Da må jeg liksom ha noe å sovne som gjør at jeg sovner enten jeg vil eller ei. Så min dosering (og dette er det psykiateren som har bestemt) 10 mg, eller 15 mg ved ekstra behov.

En gang skulle jeg være medisinfri i to uker for og se hvordan det gikk.

Da var jeg våken 9 dager i strekk, og gikk inn i en psykose der jeg låste meg inn på badet, og trodde mannen min som sto og hamret på døren, var mannen i marerittene mine. Så jeg prøvde å ta livet av meg, fordi jeg tenkte det var bedre enn at han skulle gjøre det.

Ingen har lyst til at det skal skje igjen.

Skrevet

Det er ren galskap å skrive ut så mange tabletter til en person som blir psykotis og er suicidal!!!!!!

Skrevet

Selvfølgelig er det ikke ulovlig. Du har fått pillene, det er opp til deg hvordan du bruker dem, så lenge du bruker dem på deg selv i alle fall.

Men det er ikke ulovlig å bruke hodet heller - det er faktisk anbefalt. På samme måte som det er anbefalt å bruke medikamenter slik legen har foreskrevet.

Skrevet

Ikke svart i denne tråden tidligere, men fikk helt vondt når jeg leste det siste innlegget ditt... Kjære vene, så grusomt å ha det sånn!! Ville bare sende en god klem og ønksninger om at du blir bedre og at du får den hjelpen du trenger. *klem*

Skrevet

Sykosen kom av søvnmangelen - Alle blir på et tidspunkt pykotiske dersom søvnen forsvinner. Noen klarer kanskje 4 netter, andre klarer 9, noen klarer kanskje 14 - men på et tidspunkt får hjernen nok, og da klikker den. Og jeg er jo ikke suicidal - det var jo psykosen som gjorde meg slik. Så det som er virktg er at jeg ikke kommer inn i psykoser. Jeg har f.eks ikke lov til å ikke ta sovetabletter uten å snakke med lege. Om så jeg bare vil ha en natt uten tabletter.

Skrevet

Skal diskutere det med psykiateren neste gang jeg er der. Var bare redd for at det var ulovlig (da kunne jeg jo ikke diskutert det med ham, hehe)

hi

Skrevet

nei,det er nok ikke ulovlig, men vær forsiktig...er deg og ungene (?) dine jeg tenker på...pass på at du kan passe på de, når du tar tabl...er skummelt,men jeg skjønner behovet ditt.

er det lenge til du skal til legene eller noe sånn, så kan du ringe legevakta, og spørre de til råds....

god bedring ;-))

Skrevet

Det er klart du kan diskutere det med legen / psykiateren din. Det bør du absolutt gjøre. Egentlig bør du vel ta det opp med ham/henne temmelig fort også, kanskje be om en ny time dersom det er lenge til neste gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...