Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke stilling anbefaler du?

Har mye bekkensmerter og må finne en stilling der dette ikke påvirkes for mye samtidig som jeg kan slappe av.

Skal føde på ABC.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke født i vann, men hvis du får en like rask 2.gangs fødsel som det jeg fikk, så blir det ikke tid til verken badekar eller annen smertelindring.. det var mer sånn; løpe inn på fødestua, slenge seg ned i en seng og trykke ungen ut fort som bare det :P

Skrevet

Eg fødte i vatn på ABC. Eg veit sjølvsagt ikkje kva som vil fungere med bekkensmertene dine, men eg fødte ståande på kne medan eg lente/holdt med i badekarkanten. Prøvde først å legge ned/sitte og det fungerte ikkje for meg. Eg rakk berre 20 min i badekar, så då gikk det greit å stå på kne, men vil tru dette kan bli slitsomt i lengda.

Mykje lukke til :-)

Skrevet

Kan ikke svare på spm ditt, men ble litt nysgjerrig og lurer på om de med erfaring kan si hva som er fordelene med å føde i vann??

Skrevet

Jeg kom inn på sykehuset med 6 cm åpning. Hoppet rett i badekaret, og det var såååå deilig! Jeg slappet heeeelt av, og glemte smertene. Men, det var for godt til å være sant. Fødselen stoppet helt opp. Jeg ble tatt opp av badekaret, og satt på drypp. Fikk beskjed om å spise, bevege meg, og alle andre triks i boka. Likevel, etter mange sju timer, hadde jeg fortsatt 6 cm! Lang historie kort, det ble keisersnitt...

Skrevet

Hei! Jeg fødte mitt barn nr 2 i vann på ABC. Fordelen med vannet er at det virker smertelindrende, og i badekaret kan du ligge/stå som du vil :) Hadde en veldig fin fødselsopplevelse! Kom opp i karet når det var 8cm åpning, og da gikk det under en halv time til han var ute. Klarte å slappe av litt da jeg kom i vannet, det var deilig å hente seg litt inn før pressriene kom. Jeg satt/lå i karet, med ene foten på kanten og den andre foten holdt jordmora godt tak i :) fikk brukt alle krefter godt på den måten. Var usikker på forhånd hvordan jeg skulle te meg oppi der, men det løste seg da jeg var på plass. Og med en dyktig jordmor som var flink til å lese signaler!

masse lykke til! De er veldig dyktig og hyggelig hele gjengen på ABC.

Hilsen meg.

Skrevet

Jeg prøvde badekar som smertestillende og hadde hørt mye positivt om det (siden jeg ville bruke minst mulig annet smertestillende, som epidural etc.).

Men badekar/vann var ikke noe for meg... :-/ Synes ikke de hjalp på riene i det hele tatt, jeg kavet noe voldsomt og det ble bare stress. Kom meg fort opp igjen, for å si det sånn. Endte med å føde i seng, på ryggen/halvveis sittende.

Skrevet

Eg brukte badekar som smertelindring under opningsriene før eg reiste på sjukehuset med nr 1 og synes det varme vatnet hjalp godt mot smertene. Med nr 2 ynskja eg difor å prøve badekar på sjukehuset og fødte i vatn (som eg skreiv over). Eg gikk oppi kanskje 20 min etter eg var målt til 2 cm, men fødselen var svært intens og rask så eg klarte ikkje heilt å oppleve den store lindringa denne gongen. Men det er altså smertelindring som er poenget. Mange synes også det er godt med ein varm dusjstråle mot rygg/mage. (Badekaret på ABC er forresten større og djupare enn vanlege badekar)

Skrevet

Jeg fødte sistemann i vann på ABC , å det var en fantastisk opplevelse!

Vannet mitt gikk plutselig på natta, så da kjørte vi rett inn (hadde en times kjøretur til avdelingen) så kom jeg inn, hun sjekka meg, så fikk jeg legge meg oppi badekaret.

Riene stoppet litt opp, så jeg gikk opp av vannet litt. Da tok det max 15 min før riene økte på igjen, å jeg fikk falsk trykketrang, så da la jeg meg oppi igjen, å ble der til han var ute:)

Jeg hadde store bekkensmerter, å riesmertene mine satt mest i korsryggen med begge barna, så vannet lindra de smertene veldig bra!

Jeg lå i badekaret å fødte. Prøvde å reise meg opp på kne, men da kom ryggen og magen opp av vannet, å da ble smertene myye sterkere!

Så det var da jeg innså hvor mye vannet faktisk lindret.

Lykke til!! Det er en helt utrolig følelse å ligge i vannet med babyen på brystet:)

Skrevet

Jeg hadde også smertene mine i korsryggen, så det var UTROLIG deilig å ligge i badekar! Mørkt rom, stearinlys og varmt vann, ubeskrivelig godt!

Fødte i seng jeg da, men som smertelindring var det helt konge!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...