Gå til innhold

Ut å reise.


lillevirre

Anbefalte innlegg

Er det noen her som nylig har vært/eller skal ut å reise?

Jeg reiser på 14.dagers ferie til Kroatia på Lørdag. Og tenker litt på om det er noe spesielt jeg burde tenke på i forhold til fly-reisen, evt. andre ting som mat eller liggende? Evt noen tips om hva som kan være lurt å pakke... Er 7+1 i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opp og hopp :-) Neida, men bare pass på at du beveger deg på flyet, litt opp og gå i midtgangen innimellom. Husk også at flying er dehydrerende, så fyll på med plenty vann. Ta gjerne med en oppblåsbar nakkepute - så blir det lettere å få tatt seg en lur innimellom gåingen.

God solkrem er viktig - lett å få pigmentflekker når man er gravid, og du har kommet så langt at babyen kan bli overopphetet, så begrens tid i solen og kjøl deg ned med bad og drikke (flaskevann med og uten bobler). Om det er veldig varmt er det også viktig at du får i deg litt salt. Pakk Folat og Omega3, og noen små flasker anti-bac.

Mat: Hold deg unna alt som ikke er gjennomstekt/gjennomkokt. All rå frukt grønnsaker skal du skrelle selv. Kjøp meloner, de er ferdig innpakket - men vask skallet før du deler dem opp, for de vokser liggende på bakken. Drikk kun melk som er pasteurisert, og dropp oster totalt. Det kan være lurt å ta med litt nødproviant, for eksempel en pakke knekkebrød hvis kvalmen skulle komme, eller du er veldig usikker på hva som er greit å spise.

Sist, men ikke minst - kos deg, nyt turen med dem du skal reise med og ta masse bilder - dette er kanskje babyens første ferie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipsene. :-) Har satt i gang prosjekt pakking. Regner med å få litt kjeft av samboeren min fordi jeg pakker for mye men... Er skikkelig dårlig på pakking... Men det er vel bare å venne seg til.

:-) Jupp, dette blir "første turen" på lille. He he he.... Forhåpentligvis ikke den siste. Føler jeg begynner å bli klar for tur nå, så det blir deilig å komme seg av gårde. Og når jeg kommer hjem igjen er det tid for den første kontrollen hos legen. Det blir spennende... Gleder meg :-) Da er jeg kommet ca. til 10.uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...