Gå til innhold

Ømt i arr etter fødsel, noen erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fødte for ca 2 mnd siden. Kjenner det er litt hardt og ømt der jeg ble sydd. Er det vanlig? Bak mot mellomkjøttet, ble klipt under fødsel.

Videoannonse
Annonse
Gjest <3gutt11&?2012+engler<3
Skrevet

Var det samme her, var hardt og ømt i ca 3 månder etterpå, nå er det 6 månder siden, og merkes ikke at jeg er sydd, foruten en litt rødere stripe med noen rare "bulker" (er jo ikke lett å sy der nede heller)

Noen opplever at det er hardt/ømt i en snauv månde, andre kan oppleve at det kan være slik i opp til et år, begge deler er vist normalt sa jordmor og helsesøster :)

Skrevet

Ok.. har ikke prøvd sex enda, for har hatt mye vondt. Var det også vondt? Engster meg litt for dette.

Skrevet

Jeg er litt øm enda (er 5måender siden fødsel)

Men det er vist veldig forskjellig gro bunn der nede så det er veldig individuelt. Som det ble nevnt.

Skjønner du er bekymrett for sex, jeg gruet meg veldig men det var ikke noe anderleddes eller vondt, mest rart fordi jeg var så anspent men det er bare og gå rolig frem.

Skrevet

Det er helt normalt. Jeg hadde vondt i 5-6 uker etter første fødsel og var øm i en 6 uker til. Etterhvert gikk det over og jeg kan ikke engang kjenne arret nå.

Gjest <3gutt11&?2012+engler<3
Skrevet

Første gangen var det litt ubehagelig, men ikke noe vondt, bare vært rolig i bevegelseer, og husk glidemiddel, hjelper mot friksjonen mot arret.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...