Gå til innhold

Noen som skal be om keisersnitt - eller som har bedt om det?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har angst etter forrige fødsel som var laaang og grusom, og som endte i hastekeisersnitt. Gruer meg litt til møtet der jeg forklarer hvorfor jeg ønsker ks denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var på et slikt møte idag og fikk innvilget :) Hadde også en lang og grusom fødsel sist som endte i hastesnitt... hvilket sykehus har du søkt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har søkt om ks :) Har ett ks fra før og en vanlig fødsel, kan jeg velge så vil jeg helt klart ha ks en gang til av diverse grunder egentlig. Jeg har vært på sykehuset å forklart min sak men da han tok ul så lå snuppa i sete og hvis hun gjør det på neste kontroll så får jeg ks uansett men hvis hun har snudd seg så må de vurdere om jeg får ks :)

 

Mitt råd er si det som det er, få gjerne frem noen tårer også.

 

Planlakt ks er en fin ting som far også får være med på :)

 

Håper vi begge får det som vi vil :)

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er førstegangs, men babyen min ligger i sete (de var ikke 100% sikker men trodde det) og har gjort det på de siste kontrollene. Er i uke 31+2 og får ultralyd etter neste kontroll, hvis babyen fremdeles ligger slik eller om de er usikker på hvordan han ligger.

Jeg ønsker definitivt ks hvis babyen ligger i sete,men på haukeland får man ikke det hvis babyen ligger i sete. Så da kommer jeg til å dra til voss, der det er vanlig prosedyre. :)

 

Men vi får se..tror det er viktig å ha litt kontroll over hva som skal skje ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å skremme deg mom-to be, men har du vært i kontakt med haukeland? for om en har vært i kontakt med Haukeland så regner de deg som sin pasient. Og det er desverre slik at Voss sjukehus har en samarbeidsavtale med Haukeland om at hvis Haukeland sier nei til keisersnitt så får en automatisk nei fra Voss også. Dette er fordi voss er en del av helse bergen... jeg skal ta ks på Voss, og visste heldigvis om dette så jeg har ikke hatt noe med haukeland å gjøre, har ikke søkt fødeplass der eller noe. Så anbefaler deg å ligge unna haukeland, søke fødeplass på voss og så få en samtale med d der oppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg har prøvd åde vanlig fødsel og keisersnitt. Slik min opplevelse har vert på denne fronten må jeg jo si at jeg føder heller normalt og har vondt mens riene og igjen syingen pågår. Er da i vertfall oppe å går etter 2 døgn. Enn å ta keisersnitt som da vil være betydelig vondere å komme seg etter. Tok jo evigheter før jeg fikk trent opp magen min normal igjen etterpå. Må jo da si at jeg ikke akkuratt gleder meg til fødselen, men ser frem til å kunne sove på magen igjen.

Lykke til med keisersnitt for de som ønsker det, greit å vite at alt går bra for seg og hvilken dag babyen deres kommer på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg måtte få hastekeisersnitt sist gang etter at de hadde da prøvd hele 3 ganger å sette meg i gang og jeg fikk pressrier på 1 cm åpning,og jeg lå med rier i 2 uker før de tok dette ks og gikk ut ifra at det skulle ikke være noe problem å få det planlagt denne gangen siden det var såpass traumatisk for meg sist,men der tok jeg grundig feil ja! jeg ble møtt på en totalt ufølsom måte og fikk spørsmål om jeg hadde vurdert sterilisering siden jeg var så redd for å føde?! og at jeg måtte bare lære meg å leve med alle plager og kynnerer for sånn er det å sette barn til verden! jeg har tatt saken min videre og skal på ny samtale om 2 uker og da med anbefalninger fra fasteleger og psykologer om ks. får håpe at det hjelper for min del. men jeg vil bare si deg det at det er ikke bare bare tydeligvis å få planlagt ks,ihvertfalll ikke på ullevål

 

men jeg håper du får det hvis det er det du ønsker :)

 

lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, for noen ufyselige leger du har truffet på da mami, skulle nesten tro det var på Haukeland du var på samtale... Jeg har hørt at de på riksen ikke tvinger noen til å føde vaginalt, har du prøvd der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm ja jeg har vært litt uheldig tror jeg..er det sant at de ikke tvinger noen på riksen? er i uke 32 nå og skal på ny samtale om to uker og håper på at anbefalningene hjelper,men hvis det ikke gjør det,er det ikke litt sent uansett å skulle bytte sykehus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss går ikke an å behandle mennesker sånn, blir helt sjokka her jeg...

Må bare kommentere det med å komme seg etter ks, for min del kom jeg meg fortere etter ks. Var på beina dagen etter og har ikke hatt noe problem med med snittet eller noe annet i ettertid mens med vanlig fødsel så måtte jeg ha blodoverføring den fjerde dagen fordi jeg liksom ikke kom meg helt...følte meg skjelven å rar i kroppen lenge pluss at det var vondt nedentil i lang tid, følte ikke at det vonde var over så fort babyen var kommet som veldig mange sier det er....kan hende jeg var uheldig!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...