Anonym bruker Skrevet 11. august 2011 #1 Skrevet 11. august 2011 Har du noen gang måtte be barnehagen om å gi stikkpille for du ikke kunne komme å hente? Jeg gjorde det en gang.Skulle ha opplæring i ett nytt dataprogram på jobb.Instruktør var leid inn og hadde reist 80 mil.Måtte be barnehagen gi stikkpille for jeg kom ikke unna før etter 2 timer+reise. Min mann var på sykehuset og besteforeldrene og venner jobber og.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2011 #2 Skrevet 11. august 2011 Nei, har ikke det. Kunne ikke falt meg inn heller. Har selv reist fra kurs, og den gangen måtte jeg på senere tidspunkt ta det igjen på andre siden av landet. Er alenemor 100% så ingen far i bildet og alt av familie var på ferie. Ellers reiser jeg og henter, dvs de 2 andre gangene dette har skjedd. Da har jeg hatt andre som kan steppe inn og gledelig henter og passer på, MEN husker selv fra jeg var liten hvor godt det var å være hjemme med mamma når jeg var syk. For det første er bhg ikke et sted barna skal være når de er syke. De kan smitte andre, både andre barn og personale. For det andre er ikke det lagt opp personalmessig at noen barn skal ha ekstra tilsyn grunnet sykdom. For det tredje har barna det best hjemme når dem er syke.Og det er vel der hensynet bør ligge; hos barnet?
Anonym bruker Skrevet 11. august 2011 #3 Skrevet 11. august 2011 Synst det er lite ansvarlig å levere barn i barnehagen om man ikke kan hente ved evnt. sykdom. Så nei det har jeg selv ikke måtte spørre om. Jeg har derimot jobbet i barnehage, og en gang jeg ringte en mor fordi henne datter var syk, så fikk jeg i svar at det passet dårlig å hente fordi hun var på vei til Ikea!!!!!!! Jeg ble helt satt ut og sa ingenting da, men hadde en samtale med vedkommende dagen etter. Da fortalte jeg at barnehagepersonal kan nekte å gi stikkpiller. Dessuten skal et barn hentes med en gang ved evnt sykdom mht andre barn - og ansatte.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2011 #4 Skrevet 11. august 2011 Ikke lett å hente før planlagt tid når en er avhengig av å få avløsning på jobb før en kan gå derfra. Må først ta ringerunden til kollegaene mine (hvis det er snakk om under 2 timer er det av og til greit for den som skal ha neste vakt, men ofte er dette også en småbarnamor som ikke kan komme før hennes barnevakt er klar), det er ikke mange som kan ta over, og slettes ikke populært å komme på jobb for en halv vakt. Men stort sett får man overtalt en til å komme. Så må man vente til vedkommende har infunnet seg, før en må dusje og skifte. Først da begynner reisen til barnehagen, som tar 1 time. Det kan med andre ord fort gå to timer, av og til mer. Og da hadde det vært greit om barnet fikk paracet i mellomtida.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2011 #5 Skrevet 11. august 2011 Denne tråden var ikke får å få kjeft for at jeg ikke kunne hente innen 30 min 1 gang,men for å se om andre noengang hadde vært i samme situasjon. Fatter ikke helt poenget med trådkupping:-S HI
Anonym bruker Skrevet 11. august 2011 #6 Skrevet 11. august 2011 I ungenes barnehagen så må vi hente barnet om det får fener på 38 grader. Her gir de ikke stikkpiller. Men syke barn har faktisk ingenting i bhg og gjøre heller og ikke minst tenk på smittefaren. Det er jo faktisk en grunn til at det alltid går så mye forskjellige buskelusker i bgh. Hadde foreldre generell vært flinkere og holde barna sine hjemme ved sykdom i stedenfor og "ta sjangsen" og ikke minst holde barna hjemme de eksta dagene ved spysyke og feber så tror jeg også at det hadde vært mye mindre sykdommer i barnehagen. Vet feks om flere som har spy syke unger om søndagen og sender i bhg om mandagen for da vet jo ikke bhg at ungene egentlig er syke...Før barnet igjen spyr i barnehagen da..og spysjuka går som en epedimi i HELE barnehagen pga av slappe foreldre som er livredde for og ta en sykt barn fri fra jobben..
Anonym bruker Skrevet 11. august 2011 #7 Skrevet 11. august 2011 Dette er spm ditt: "Har du noen gang måtte be barnehagen om å gi stikkpille for du ikke kunne komme å hente?" Om det kun var lov svare "ja" på det spørsmålet burde du opplyst om det.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2011 #8 Skrevet 11. august 2011 Aldri gjort det med ungen min.. Men en gang ba jeg en mann, som hadde passet på den rømte hunden min i tjuefem minutter,om å bare slippe hunden og strengt fortelle den at den måtte gå hjem igjen. Fordi jeg var på jobb, og kunne ikke gå ifra. Tror han følte seg litt snytt da..etter å ha holdt den fast i nesten en halvtime
Anonym bruker Skrevet 11. august 2011 #9 Skrevet 11. august 2011 Både mannen min og jeg jobber omkring 15-20 min kjøretur unna barnehagen, så vi kan heldigvis være der raskt hvis hun blir syk. Nå har hun bare gått i bhg i et år, men jeg må innrømme at jeg er litt hønemor som reiser fra jobben uansett hvis bhg ringer. Har typisk kontorjobb, så aldri noen som må ta over for meg og kan også jobbe hjemmefra
Anonym bruker Skrevet 11. august 2011 #10 Skrevet 11. august 2011 Nei, det kunne faktisk ikke falle meg inn å be barnehagen om det! Noen har lenger reisevei enn andre osv, men å ikke reise når barnehagen ringer og ber foreldre komme å hente et sykt barn er absolutt ikke akseptabelt! Du mener altså at DIN opplæring er viktigere enn ditt barns "velvære" og at barn og voksne skal risikere smitte eller måtte endre alle planer fordi du ikke kan gå fra jobb?
Anonym bruker Skrevet 11. august 2011 #11 Skrevet 11. august 2011 Barnehagen vet at det er vanskelig for mange foreldre å komme på kort varsel i barnehagen. Synest godt de kan være forberedt på å ta seg av et småsykt barn, ha en sofa eller seng de kan hvile litt på, gjerne gi en paraceter. Har en mann som har en times reisevei til jobben, og i tillegg er ute på oppdrag på skip og andre installasjoner. Kan ta han lang tid å komme i barnehagen. Det er praktisk umulig! Er det derimot en 113 situasjon stiller det seg annerledes. Samme med meg, jeg har ikke mobilen på når jeg er opptatt på jobben, men siler telefoner gjennom sekretæren. De får si hva det gjelder, og hva som er galt. Er det en 113 situasjon så kan jeg være i barnehagen eller på legevakta på 15 minutter. Er det skrubbsår på kneet, sutring, eller at ungen kjennes litt varm, eller andre idiotiske grunner de ringer for, er de ikke så veldig glad i å fortelle dette til sekretæren eller sjefen min. Så det sier meg at det ikke er så fryktelig viktig allikevel. Ingen tvil om at barnehagene bruker å sende hjem barn for å få bemanningssituasjonen til gå opp. Terskelen for å ringe er ofte veødig lav. Man skal faktisk ha respekt for andr sin arbeidsdag!
Anonym bruker Skrevet 11. august 2011 #12 Skrevet 11. august 2011 Vel,jeg måtte ha opplæringen for å beholde jobben.Det var ingen andre som kunne lære meg opp i dette og sjefen hadde betalt en formue for at JEG skulle læres opp. Det er faktisk viktig for barnet å få mat,klæ,bosted osv også.Da må man ha en inntekt.Med en trygdeinntekt (mann på sykehus) så er det helt nødvendig at jeg jobber. Nå skal det også sies at barnet hadde feber pga tenner,han var ikke syk med buselurer eller hva de heter HI
Anonym bruker Skrevet 11. august 2011 #14 Skrevet 11. august 2011 Hewi HI, dersom det du holder på med på jobb er så livsviktig, så må du for guds skyld ikke ta telefonen når barnehagen ringer!!
Anonym bruker Skrevet 11. august 2011 #15 Skrevet 11. august 2011 Nettopp: man skal ha respekt for andre arbeidsdag. derfor skal IKKE syke barn hverken sendes i barnehagen eller ikke hentes fordi det kan resultere i sykdom hos de ansatte eller hos andre barn (noe som vil føre til at deres foreldre må være hjemme) Barnehageansatte får heller ikke utøvd sitt virke ovenfor de andre barna hvis de skal passe sykebarn.....
Anonym bruker Skrevet 11. august 2011 #16 Skrevet 11. august 2011 Jeg har barn i barnehagen utenfor Oslo og ble en gang oppringt pga at barnet hadde feber da jeg var i Bergen. Da kunne jeg selvfølgelig ikke hente med det første. Faren hadde slått av telefonen da han satt i et møte. Det tok vel omtrent 3 timer før hun ble hentet, men hun hadde uansett ikke så høy temperatur at det var nødvendig med febernedsettende.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2011 #18 Skrevet 11. august 2011 Når barnet får feber og er utilpass eller har dårlig almenntilstand, så har da ikke barnehagen forutsetninger for å vite om dette skyldes tenner, bakterier eller virus...... Men kanskje man bør innføre måling av crp i barnehagen før de ringer foreldrene....???
Anonym bruker Skrevet 11. august 2011 #19 Skrevet 11. august 2011 Ja man skalfaktiskha respekt for andre sin arbeidsdag, og de som arbeider i barnehagen er faktisk ikke helsepersonel,men pedagogisk personel. Jobber i barnehage og har aldi sendt hjem barn pga personalmangel, skrubbsår eller andre påskudd. Men har deriomot møtt på ganske mange foreldre som påstår at barna deres som spyr/har feber ikke er syke, rett og slett fordi de ikke vil gå fra jobb!
Anonym bruker Skrevet 11. august 2011 #20 Skrevet 11. august 2011 Ser at en her skriver at det ikke haster dersom det ikke er en "113-situasjon". Er det virkelig noen foreldre som ikke synes det er alvorlig nok dersom det ikke krever ambulanse og akutthjelp? Herrefred. Når barnehagen ringer fordi ett av barna har feber, er slapp og blank på øyne, har øyebetennelse eller noe annet - da er det en situasjon som haster. Det er fælt å være på jobb når man er syk, selv etter to ibux, så jeg synes ikke barna trenger være i barnehagen når de er syke heller.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2011 #21 Skrevet 11. august 2011 I alle dager 20:58, hvilken planet lever du på? "Ingen tvil om at barnehagene bruker å sende hjem barn for å få bemanningssituasjonen til gå opp. Terskelen for å ringe er ofte veødig lav" - hva vet du om det, har du jobbet i barnehage noen gang. Du sier man skal ha respekt for andre sin arbeidshverdag, men hvor er din respekt for barnehagen og de ansatte som tar seg av ditt barn så du kan jobbe. Hvorfor er din arbeidshverdag viktigere enn min og ditt barns hverdag. Tror virkelig folk at barnehager later som at et barn er syk og sender det hjem for at bemanningssituasjonen skal gå opp. Er folk virkelig så dumme? tydelig at barnehager blir sett på som et oppbevaringssted av mange.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2011 #22 Skrevet 11. august 2011 Jeg tror jeg skjønner hva du mener, HI. Det handler jo ikke om å ikke gidde hente ungen i barnehagen, men de gangene det enkelt og greit IKKE går. Det finnes faktisk de situasjoner der det er mer verdt både for ungens fremtid og din egen at du gjør jobben din og ungen får en dårlig dag i barnehagen enn å være hjemme og gå glipp av det som er viktig. Jeg hadde det sånn en gang med min datter. Jeg var i praksis og hadde brukt opp mine sykedager og hun var syk. For å få bestått praksis leverte jeg henne i barnehagen og forklarte situasjonen, ba dem om å gi henne paracet om det ble skikkelig ille. Barnehagen forsto hvordan det lå an og gjorde det beste ut av situasjonen, heldigvis. Det skal sies at hun var ikke skikkelig syk, men dårlig allmenntilstand hadde hun. Og for de som vil beskylde meg for alt mulig rart: Vi bodde på en ny plass, kjente ingen, jeg var alenemor og tok førskolelærerutdanning
Anonym bruker Skrevet 11. august 2011 #23 Skrevet 11. august 2011 Det at du bodde på en ny plass, kjente ingen, var alenemor og tok førskolelærerutdanning er da ingen unnskyldning for å sende ditt syke barn i barnehage, utsette andre barn og ansatte for smitte, samt sørge for at barnehagen kanskje må endre programmet for ALLE de andre barna på gruppa! Og som førskolelærer burde du vite bedre!!!
Anonym bruker Skrevet 11. august 2011 #24 Skrevet 11. august 2011 Hva jeg vet og ikke vet har ikke du noe med. At du er så A4 at du ikke ser at ikke alle har de samme muligheter som deg er virkelig synd. Du går glipp av mye.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå