Gå til innhold

Bydel Østensjø


DenTredje

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har hørt at helsestasjonen i bydel Østensjø ikke arrangerer barselgrupper. Så rart! Jeg er 29 år, venter barn nr to 8. September, og er veldig interessert i en liten barselgruppe i tiden fremover. Trille tur, ta en tur på kafè etc..:-) Bor på Oppsal, like ved Ulsrud. Er det andre fra bydel Østensjø som er interessert i det samme?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hører til bydel Østensjø og syns også det er kjempe trist hvis de ikke arrangerer barsel grupper, trodde alle bydeler gjorde det?!? Noen som vet helt sikkert? Jeg bor på Manglerud og har termin i slutten av september og vil også trille litt og gå på cafe:-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er merkelig at de ikke gjør det. Jeg skal på helsestasjonen om en uke, da skal jeg spørre, men slik jeg ser når jeg googler det så ser det ikke så lovende ut.

Kjempefint om vi kan arrangere en egen barselgruppe da! :) Er jo ikke lenge til nå! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm... Har noen Venninner i bydelen kan høre med dem også! Ja ellers lager vi en egen, hadde vært veldig hyggelig:o) Nei ikke lenge igjen, har vasket babytøy i hele dag, utrolig koselig! Formen din fin?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det går fort fremover! Formen min er helt ok, merker det begynner å bli tungt, har litt bekkenplager og føler meg sliten. Men det tar det med godt mot. :) Formen din da? Har ikke fått begynt å vaske babyklær ennå, men det står høyt på lista over ting som må gjøres. Vi har akkurat flyttet til Oppsal, flyttet idag faktisk, så har nok å henge fingrene i. Akkurat begynt permisjon også, så det passer bra. Men må jo ta det rolig pga bekkenet og slikt da.. :) Er dette ditt første barn? Vet du kjønn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Førstemann her ja, en liten prinsesse:-) Ville egentlig ikke vite men kjærsten ville så klarte vi ikke å holde oss. Hyggelig nå med små rosa sokker hengende på tørkestativet!

Har bekkenløsning jeg også, har vært sykemeldt i 1 mnd, kjeder meg veldig. Sliter med å gå noen dager:-/ ikke noe særlig. Ellers er formen veldig fin, ikke hatt noen andre plager ennå. Er ikke så veldig stor heller ennå, men det kommer vel:o)

Akkurat flytta ja, da kan jeg tenke meg du har litt å stå i med! Er opprinnelig fra Skullerud og kjenner oppsal ganske godt. Fint sted. Vi flytta hit til Manglerud i fjor og stortrives:-)

Fra Oslo dere eller?

Er ikke lenge igjen for deg da, gruer eller gleder du deg?

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, så du er lokalkjent du da. :-) Har hørt veldig mye positivt om denne bydelen, og vi liker Oppsal veldig godt, men er ikke så kjent her i området da. Vi har bodd på Bislett i 4 år, men er opprinnelig fra Sandefjord. Nå ser vi for oss titalls år her på Oppsal, hehe.. :-) Så koselig dere venter ei lita jente da. Har dere funnet navn? Vi har en gutt fra før,og ville ikke vite kjønnet denne gangen. Blir ekstra spennende ved fødsel da. Gleder meg til å få fødselen overstått og til å kjenne at det er igang og ikke lenge til vi møter den lille. Men jeg gruer meg til smertene da. Men det er vel normalt det. Får iallefall verdens beste premie, så får bare fokusere på det underveis om man klarer. :-) Har dere mye klart da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hører til Østensjø, trodde også at alle bydeler arrangerte. :/

 

Jeg blir gjerne med, jeg har ikke termin før 1. oktober da, men ifølge jordmor ser han ut til å komme 1-2 uker før termin.

 

Jeg flyttet til Manglerud 1.juli så kjenner ingen her enda. Hadde vært veldig kos å møtt noen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og trodde alle bydeler arrangerte, men det tyder ikke på det. Fint vi blir flere da! Blir spennende å se når vi ender med å føde. :-) Hvordan ser jordmora at han kan komme før termin forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Så hyggelig hvis vi blir flere ja:-) Manglerud er det i hvertfall helt herlig å bo, stortrives her! Håper du også kommer til å like deg:-)

Er nok litt lokal kjent på oppsal ja, vet hvor det meste er i hvertfall! Hvis dere har bodd 4 år i Oslo er vel dere litt kjent også! Sandefjord ja, fint sted! Har noe klart, kjøpt vogn og bestilt bilsete, krybbe står nesten klar hos min mormor, og fått en del klær, både gaver og arv! Dere har vel litt fra første mann dere da? Så spennende å ikke vite kjønn, var det jeg ville også, verdens beste overraskelse:-)

Har noen navn men blir ikke helt enige og jeg føler jeg må møte henne først! Gleder meg veldig til jeg skjønner det er i gang og da vet jeg jo at premien er rett rundt hjørnet, men forventer jo smerter såklart. Håper jeg klarer å fokusere på henne og det som venter! Hvordan var første fødsel?

Hvor skal dere føde forresten og jeg er også veldig nysgjerrig på hvordan du vet babyen kommer 1-2 uker før? Første for deg?

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på privat ul på familieklinikken, jordmoren der som sa hun trodde han kunne komme før tiden. Men det er nok bare ren gjetting! Krysser fingrene uansett! Gleder meg til å se lille gutten nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg var i permisjon i 2010 med lillepia. Så kan fortelle hvordan det var i fjord ang barselstreff. Regner med at de gjør det likedan i år siden det ikke blir født mindre barn. Helsestasjonen sier de ikke har kapasitet pga mengden barn og mødre.

Helsestasjonen inviterte til et fysotreff. Alle som ble invitert bodde i omtrent samme område og hadde fått barn i omtrent samme uke. Her ble vi bedt om å danne vår egen barselgruppe. Alle navn ble satt opp på liste.

Etter dette ene treffet møttes vi andre på trilletur, Babysang, kafe og åpen barnehage. Vi hadde ikke noe mer med helsestasjonen å gjøre. Da var det opp til hver enkelt om de ønsket å delta i barselgruppen eller ikke. Vi var 4 stykker som møttes noenlunde fast og 3 som hadde for mye å gjøre andre steder til å være med.

 

Ellers har jeg termin 3 september med en liten gutt. Regner med å gå over tiden. Så permisjonstiden skal brukes til å fremkalle noen bilder av lillepia og dyrke andre hobbyer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og takk for informativ informasjon! :) Ja skjønner det krever en del av helsestasjonen dersom det er veldig mange barn og mødre da. Men veldig kjekt at man får en mulighet til å treffe og vite om andre i området som har født rundt samme tid da. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er slik de gjør det de fleste steder slik jeg har forstått det, at de samler alle og "setter" oss igang.

 

Jeg for min del har termin 1 okt og har nå gått ut i 100% sykemelding. Derfor kjeder jeg livet av meg, så hvis noen har lyst til å møtes allerede nå så er jeg gjerne med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...