Anonym bruker Skrevet 11. august 2011 #1 Skrevet 11. august 2011 når de frivillig har gått fra sin tidligere partner, har de ikke noe med: * om eksen bruker trygg og voksen barnevakt og drar på besøk en helg i måneden * hvor mange eksen har sex med * om eksen drikker seg full, flørter på byen osv i sine frihelger * om eksen får seg ny kjæreste. Mange jeg kjenner, og noen her inne tror at de kan kontrollere livet til eksen bare fordi de har vært sammen og/eller har felles barn.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2011 #2 Skrevet 11. august 2011 Jeg bryr meg ikke om hvem x'en ligger med eller hva han gjør i sin fri helg, men når det kommer til et seriøst forhold så vil jeg blir kjent med henne. Jeg vil jo vite at den personen. Hun skal jo tross alt være "stemor" for barna mine,og da er det jo fint at man kan kommunisere med hverandre.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2011 #3 Skrevet 11. august 2011 Men du kan da ikke tvinge nye dama til eksen til å bli kjent med deg? Du kan forlange at hun steller pent med deres felles barn, men noen plikt til å være din venninne og fortelle livshistorien sin til deg, har hun virkelig ikke.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2011 #4 Skrevet 11. august 2011 Jeg ser også at mange på forumet her skriver at "nei, nå har eksen fått ny dame, hva skal jeg gjøre". Slutte å bry deg om andres liv kanskje? Istedet for å kjefte på eksen om at det er "for tidlig", dama er fra feil samfunnslag eller med feil personlighet og at han må bruke 4 år med dating før han introduserer dama for barna.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2011 #5 Skrevet 11. august 2011 Nei,jeg forlanger ikke å være venninne hennes og at hun skal fortelle meg sin livshistorie. Det jeg mener er at man skal kunne kommunisere med hverandre når det gjelder barna,og jeg håper jo selvsagt at den dagen bf får seg dame så håper jeg at hun er oppegående, og ikke en vanskelig dame som er umulig å ha med og gjøre.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2011 #6 Skrevet 11. august 2011 Skjønner hva du mener. Forstod med det å "bli kjent" at dere skal bli kjent på ordentlig, og det kan du jo ikke forlange av dama. Du kan jo egentlig heller ikke kreve at hun kommuniserer så mye om barna, siden de er først og fremst farens ansvar. Men normal folkeskikk bør man da forvente av folk, uansett hvem de er.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2011 #7 Skrevet 11. august 2011 Det er vel strengt tatt faren du trenger å kommunisere med ang. barna? Det er vel ikke alle menn som lemper alt ansvar for barna over på nydama så fort hun er i hus?
Anonym bruker Skrevet 11. august 2011 #8 Skrevet 11. august 2011 Jeg er heldigvis ikke i den situasjonen ennå, så får meg er det vanskelig og ser hvordan det skal være. Bf og jeg har greit når det gjelder samarbeid. Vi kan være fleksible når det gjelder pass av barna og det å kunne hjelpe hverandre hvis det lar seg gjøre, og det håper jeg at den nye dama hans er også. Hvis han får en.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå