Gå til innhold

Gruer meg til å bli mamma..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er så grusomt å ha det sånn. Jeg gleder meg ikke til å bli mamma. Når jeg handler baby-utstyr så føler jeg bare mer og mer at jeg ikke vil dette her. Er i uke 37, og nå er det vel like før. Har ikke hatt det sånn her tidligere i svangerskapet, men nå begynner jeg å føle at det ikke er noe for meg. Foreldrene mine og foreldrene hans gleder seg mer til å bli besteforeldre enn det jeg gleder meg til å bli forelder. :( Er så redd for at jeg ikke skal føle noe for babyen min når den kommer.

Når jeg er ute og ser unger som slår seg vrang for at de ikke får hva de peker på, kjenner jeg en klump i magen og føler meg ikke klar for dette i det hele tatt!

Hvem er det man kan snakke med om dette? Må jeg til psykolog? Jeg vil jo gjerne føle like mye glede som alle rundt meg, men klarer det ikke. Prøver hver dag å tenke på hvor fint det her skal bli, men det skjer ikke.. Føler ingenting. Det er bare helt tomt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakk med fastlegen eller jordmoren din. Svangerskapsdepresjoner (eller depressive trekk) er ganske vanlige, og det finnes fin hjelp å få.

Skrevet

Det er ganske vanlig, og spesielt mot slutten, da det virkelig går opp for deg at du ikke har noe valg.

Bare pass på din egen sinnstilstand litt, det kan hende du har en form for svangerskapsdepresjon, noe som igjen kan få over i en fødselsdepresjon når ungen er ute. Snakk med jordmor om dette, de har kompetanse, bedre å være føre var.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...