4barns mor Skrevet 11. august 2011 #1 Skrevet 11. august 2011 Noen her med cøliaki som har oppskrift på en god glutenfri kake? Vi får gjester i helgen, og siden mannen min har cøliaki, så tenkte jeg å inponere litt da ) Har mange selv, men vil prøve noe nytt..
maeve er tobarnsmamma<3 Skrevet 11. august 2011 #2 Skrevet 11. august 2011 Sjekk detsoteliv.no! Der kan du søke på kaker ved mayallergier. Bare velg -uten hvetemel, og søk:) Selv har jeg prøvd den som heter Bringebærsuksess,veldig veldig god! Ellers går det jo an å slenge sammen en Pavlova og pynte med vaniljekrem og masse frukt. Nam!
Anonym bruker Skrevet 11. august 2011 #3 Skrevet 11. august 2011 Bountykake er glutenfri,lett og lage og digg!!! Har desverre ikke oppskrift her,men du finner den nok på nettet
Anonym bruker Skrevet 11. august 2011 #4 Skrevet 11. august 2011 Ofte er allergikaker kjipe etterligninger av noe som sikkert er godt.. Men sjokoladekake uten mel kan være helt supert. Da slipper du den glutenfrie glyen også. Søk på internet, her er mye godt.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2011 #5 Skrevet 11. august 2011 Ehh, 14:40, du VET vel at når det gjelder cølliaki så er det allergi mot hvetemel? Og du vet kanskje også at det finnes SVÆRT mange gode kaker som aldri har vært bakt med hvetemel, fordi det ikke skal være i den? Feks er pavlova eller mange dessertsjokoladekaker og ostekaker helt fritt for hvetemel, og dermed ingen "kjipe etterligninger".
Anonym bruker Skrevet 11. august 2011 #6 Skrevet 11. august 2011 Eh... Det var jo poenget mitt! Ikke velg "allergikaker" men kaker som ikke opprinnelig inneholder gluten...
Anonym bruker Skrevet 11. august 2011 #7 Skrevet 11. august 2011 Det er faktisk noen av de lettbakte kakene (i poser) som er for cøliakere. Skjønner ikke helt hvordan det går an, men det står i en brosjyre hvilke som er glutenfrie.
4barns mor Skrevet 11. august 2011 Forfatter #8 Skrevet 11. august 2011 Vet at langpannekakesjokoladekaka til Toro er glutenfri. Men er litt lei... Takk for alle forslag.. )
It's all about me Skrevet 11. august 2011 #9 Skrevet 11. august 2011 Vi bruker langpannekaka til Toro mye, og for å variere vender jeg noen ganger inn en pose lys muffins for å lage tigerkake. Denne muffinsmiksen egner seg også bra til å tilsette sitron eller appelsin først. Noe annet du kan gjør med Toro lys muffinsmiks er å ha i kanel og lage eplekake. Og tilslutt, Regal brownies er også glutenfrie.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2011 #10 Skrevet 11. august 2011 Suksessterte! Den er rett og slett bare kjempegod!
Anonym bruker Skrevet 11. august 2011 #11 Skrevet 11. august 2011 Jeg har cøliaki. Bytter ut hvetemel i med toro sin glutenfrie fine melblanding. Fungerer bra det:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå