Gå til innhold

Jeg som er en utakknemlig retard, eller?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboer har en baby på 6mnd og en gutteklump på 3 år.

Hele ferien har samboer planlagt "sine" ting. Altså, i fare for å høres utakknemlig og forferdelig ut, så handler disse tingene om husarbeid/snekring/maling etc. Jeg vet ikke hvorfor, men det plager meg når han står opp og sier: "Hiver meg ut på veggen jeg, og maler huset etter frokosten". I dag var det fyllinga som står for tur, og i morgen skal han beise.....og jeg blir sittende her med baby, som jeg gjør hver dag ellers.... Trodde vi liksom skulle ha ferie, jeg. Kose oss sammen. Men jeg kan jo liksom ikke bli sint heller, for han gjør jo flotte ting. Han stikker jo ikke av med kompiser, eller drikker seg full i helgene, så jeg burde jo være fornøyd? Why føler jeg det sånn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde syntes det var supert at han gjorde det. Det er huset deres han vedlikeholder, og det er flott at han gjør slikt i ferien, når han har tid:)

Skrevet

Ser problemstillingen.

Du kan jo foreslå at dere kanskje kan gjøre noe sammen?

Gå en tur, picnik.

Koselig bytur med is osv.

Skrevet

Å, skulle ønske mannen min var sånn som din :(

Mannen min er sånn du vil ha mannen din ;) Det er masse som må gjøres i huset, men mannen min bare utsetter det. Han vil bare kose seg med familien :P Nå høres jeg utakknemlig ut :o Kunne det bare ha vært en mellomting..

Skrevet

Min mann er akkurat lik din, Hi, så jeg forstår godt hvert aspekt av følelsene dine.

Jeg har så langt ikke klagd fordi intensjonen hans og handlingen per se er god, men kommer nå til å etterlyse mer felles planlegging.

Av og til har faktisk JEG lyst til å male en vegg som en avveksling. Av og til mistenker jeg at en del av jobbingen hans handler om "familieskulk" - at han synes det er kjedelig og strevsomt å styre med unger hele dagen. Aner rastløsheten hans de få gangene det skjer.

Skrevet

Hadde hpooet i taket over en tiltaksfull og effektiv mann. her skal ting planlegges og vurderes og evalueres så grundig at ingenting blir gjort. Vi ka ikke mle,for da må ungene reise vekk ikke beise hagemøbler, for det kan bli regn, ikke male hus, for det er kaldt om kveldene osv osv...

Skrevet

Jeg må bare spørre(som alenemor og altmuligkvinne) - hvorfor jobber ikke du sammen med mannen din, HI? Du er ikke limt til babyen, eller? Trenger du bare sitte der?

Skrevet

Har du eller har hatt spedbarn + 3-åring + ferie+vært alene om ansvaret for ungene noengang, 12.57?

Jeg kan fortelle deg at det ikke er stort annet du får gjort enn å ta hånd om ungene i en slik situasjon.

Skrevet

Jeg har aldri hatt en mann, bare barn og da 2 stykker(eldste har til og med ADHD). Jeg syns det er utrolig merkelig at en ikke klarer å gjøre ting bare fordi en har barn. Jeg har klart det, og det er en del oppstykket arbeid som da blir gjort, men det går helt fint :)

Har også vært mange ferier på disse årene, ja. Barna er ikke lenger helt små lenger.

På meg virker det som om kvinner i forhold bruker barna rett og slett som unnskyldning for å slippe å gjøre ting de ikke helt liker. Det er ikke bare her inne jeg ser dette, men også i min omgangskrets.

Hilsen 12:57

Skrevet

Prøv å prate sammen. Det er veldig anbefalt for å bevare gode relasjoner.

Skrevet

Jeg kjenner meg veldig igjen, og har faktisk kjeftet mange ganger. Vi er to om å ha ferie (selv om jeg alltid har "ferie"). Da er det viktig at begge får forandring i hverdagen. Vi har etterhvert kommet frem til at vi legger frem ønsker og behov og forkant så gjør vi det slik at begge blir fornøyd.

Når mine har vært spedbarn og frem til toårsalderen har det vært veldig vanskelig å klatre i en stige og beise, men å vaske vinduer eller bilen kan gå når jeg hadde baby, men hadde vel som oftest knappe 20 min. på meg.

Skrevet

Du fikk kanskje ikke med deg ønsket om ferie når det er ferie og familiekos når det er anledning for familiekos? Litt vanskelig når mannen insisterer på å henge i stigen hele dagen, uavhengig om du er med ham eller ei.

Skrevet

hehe. jeg skjønner deg HI. Syns du kan si det til han på en fin måte. Fortell han at du håper dere kan få litt familietid sammen, alle fire men at du setter stor pris på at han har gjort så mye nyttig i det siste. Spørr om han ikke kan utsette planene sine til en helg etter ferien :)

Skrevet

Joda, det fikk jeg med meg, nn 13:12. Men slike ting må vel gjøres? Det heter vedlikehold, og er faktisk viktig, tro det eller ei.

Så da må jeg vel bare si at HI er "utakknemlig retard" da.......

Skrevet

Et veldig svart hvitt syn, 13.15. Slike ting må gjøres, men det finnes noe som heter:

- Riktig timing.

- Planlegging sammen med partner, der spørsmål som "har du noe spesielt på tapetet, er det greit at jeg..., eller skal vi..." inngår.

- Evnen til å ta pauser og kunne kose seg som en hel familie når det er ferie.

Skrevet

Hi her.

13.15, joda, men når begge barna har ferie, har ikke jeg tid til å henge i stigen, kjøre på fyllinga eller beise i det heletatt. Hvordan du har fått til det, vet jeg ikke, men det er ikke noe som går her iallefall. Dessuten var vel hele poenget mitt at jeg kunne ønske at vi hadde litt ferie sammen....Ikke at han henger i stige, jeg lager mat/rydder/vasker, guttungen ser på film, og jentungen sitter i stolen sin. Jeg har kanskje litt ekstra negative tanker om dette, fordi jeg selv er oppvokst i en familie der husbygg kom forran familiekos og vil ikke at ungene mine skal gjennomgå det samme. Dessuten vil jeg ikke si at det å male hus er kjedelig/slitsomt/hardt....Jeg hadde heller gjort det enn å vaske her inne for 134. gang denne uka, eller vaske klær som jeg gjør hver eneste dag, flere ganger om dagen, men jeg kan ikke bare la barna sitte inne alene, desverre.

Jeg skal ta meg selv i nakken, å snakke med samboer når han kommer hjem fra fyllinga, og få han til å forstå at jeg setter pris på handy-virksomheten, men at jeg gjerne vil bruke mer tid på oss som familie istedenfor å bruke siste del av ferien vår separat på hver vår kant i huset med hver våre prosjekter. Håper bare han ikke tar det ille opp, for jeg setter stor pris på han og det han gjør :)

Skrevet

Min samboer er en lat $@&/ han rydder ikke og bruker ikke tid med meg og barna. Han ligger i senga eller gjør jobb relaterte ting :-( Suuuuuper ferie! Ja, jeg er bitter :-/

Skrevet

He he, nei egentlig ikke. Bare at du hadde håpet på å gjøre noe annet enn det du allerede gjør hver dag;) Han gjør supre ting, men får samtidig gjort noe annet enn det han vanligvis gjør hver dag;))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...