Gå til innhold

Jeg skjønner ingenting?! (skatteoppgjør)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk 32000 kroner igjen på skatten på selvangivelsen.

Jeg hadde ikke levert levert disse boligopplysningene så jeg er en av de som får tilbake i august,sept eller oktober.

Nå skulle jeg bare se hva som sto på skatteetaten, og der står det foreløpig restskatt og avgifter på 4000 kroner?! Hvordan i alle dager er det mulig? Det står FORELØPIG vel og merke,men utgjør det så mye liksom?! Ouf:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aner ikke, men i fjor fikk jeg tilbake over 18000 kroner, pga denne boligopplysningen som man måtte føre på og som gjorde utslag på årets selvangivelse så fikk jeg tilbake bare litt over 3700 kroner og jeg hadde kun tjent 1700 kroner mer enn året før der:( Så det har nok klart noe med denne bolig saken og gjøre at man må betale mer skatt!

Skrevet

Kun ved formuesskatt

Husk at ligningsverdien kun har betydning for deg som betaler formueskatt. For eksempel slipper mange unge å betale formuesskatt fordi de har mye gjeld.

Formuesskatten er 1,1 prosent av nettoformuen din pr 31.desember, med et bunnfradrag på 700.000 kroner for enslige, og 1,4 millioner kroner for ektepar.

Dette fant jeg på nettet. vil det ikke da si at det ikke berører meg siden jeg har mye gjeld og ingen formue?

Skjønner absolutt ingenting:(

Hi

Skrevet

jo men det står jo at denne boligverdi tingen ikke rammer de som ikke betaler formueskatt eller som har formue?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...