Gå til innhold

Beholde eller abort....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gravid........jeg som trodde det skipet var gått for lenge siden...har 3 fra før og har alltid ment at det er nok.

Men så sitter jeg her da, gravid med nr 4 og blir dradd i alle retninger.

En del av meg jubler, for det er jo et lite under dette med svangerskap.

En annen del av meg er lettere fortvilet, hva nå ?

Min mann er langt i fra fornøyd med situasjonen og krever at jeg skal ta abort, selv om han vet at dette strider mot hele min sjel.

Han "skylder" på økonomi ! , at vi allerede har 3 barn (alder. 12,16 og 19) og alder - jeg er 39 og han er 44.

Jeg vet ikke helt hvor jeg vill med dette innlegget, men måtte bare få "fortalt" noen om situasjonen.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde beholdt. Hadde aldri tatt en abort i en slik situasjon. Hadde flyttet fra mannen min om han krevde at jeg skulle ta abort. En ting er om man setter liv og helse på spill, men her er det bare at det passer litt dårlig.

Skrevet

Jeg hadde tatt abort. Med så stor aldersforskjell mellom ungene hadde jeg ansett meg som ferdig med småbarn for 10 år siden, og hadde ikke orket en ny runde...

Skrevet

Alderen tar jeg ikke så tungt. Skal man begynne å telle år, så har jeg ihvertfall 28 år igjen i arbeidslivet, ergo hvil denne ungen være 28 år før jeg kan begynne pensjonist tilværelsen og gjøre som jeg vil..... ;-)

Skrevet

..."En del av meg jubler.."..."et lite under".... Ja, kjære HI, du har allerede skrevet ned svaret du har inni i deg. Lykke til med ny bebis :)

Skrevet

Selvfølgelig skal du beholde nurket ditt. Det lyser jo glede og stolthet lang vei her ! Har mannen kommet med noe mer ? Håper så inderlig han ombestemmer seg. Dette kommer til å gå kjempebra. Lykke til kjære HI. Gratulerer!

Skrevet

Takk for råd jenter.

Sitter nå på jobb og kvier meg til å reise hjem......for jeg vet at da begynner "neste runde" i forhandlinger/krangel om hva som skal gjøres....

Min mann er 200% for abort og gir seg ikke, mener jeg ødelegger for resten av familien (økonomisk) hvis jeg velger å beholde barnet....

Akkurat nå skulle jeg ønske at det ikke var selvbestemt abort..........

Skrevet

Syns du skal beholde jeg :):) tror du kommer til å angre vist du tar det bort. 1 barn til klarer ikke ødelegge økonomien så mye. Så syns det er litt dårlig argument fra din manns side. Jeg har selv 3 barn. Å ønsker meg 4 selv om økonomien vår er akkurat nå.

Skrevet

Jeg synes det høres ut som du vil beholde jeg: "En del av meg jubler, for det er jo et lite under dette med svangerskap."

Nei, MANNEN vil kanskje ikke beholde, men her er det jo du som har siste ordet. Jeg tror også at såpass store barn vil syns det er veldig flott å få et lite søsken til, en liten attpåklatt :)

Når det gjelder alder så syns jeg det er ganske tøvete. Nå til dags får jo mange sitt første barn i din alder.

Kanskje du og mannen skulle ta en timeout fra hverandre? Han er sikkert litt stresset akkurat nå. Men fordelen nå er jo at det blir bare ETT lite barn, tidligere har dere jo hatt tre ganske tett. De to eldste er sikkert ganske selvstendige også.

Det er ditt valg, ikke la deg presse hverken ene eller andre veien, lykke til, klem :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...