Anonym bruker Skrevet 11. august 2011 #1 Skrevet 11. august 2011 Hva slags vintersko skal dere kjøper til barna deres??? Pleide og kjøpe vintersko fra Dinsko, Ellos ol, men ser nå at skolebarn er mere ute en b.hagebarn. Er det noen her som er så snille og anbefaler meg en god vintersko som ikke er dyrt,men som skolebarn kan bruke??? Har hørt mye bra om sorel, men finnes det andre typer som er like bra og som ikke koster skjorta???
Anonym bruker Skrevet 11. august 2011 #2 Skrevet 11. august 2011 Hei! Har to snupper som går på skolen. Vi har god erfaring med Sorel og ellers er det Viking og Ecco som gjelder. De er jo dessverre veldig dyre, så hvis du er ute etter sko som ikke koster så mye er Sorel er godt alternativ. Har gjennom åra prøvd div. andre merker også som Ponny, skofus osv, men har dessverre ingen god erfaring med de. Sko er en av tingene der du får det du betaler for:)
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 11. august 2011 #3 Skrevet 11. august 2011 Har to gutter som skal opp i 4. klasse og 2. klasse nå. I fjor fikk de flotte gore-tex vintersko, og så noen cherrox ved siden av til de våteste dagene (Bergen). Det vi erfarte var at etter noen uker så ville de helst ikke gå med vinterskoene, men trakket rett ned i cherroxene og insiterte på å gå med dem hver dag, samme hvilket vær. Om vi "tvang" på dem vinterskoene, så gadd de ikke åpne borrelåsen skikkelig, og i hvertfall ikke stramme den etterpå, så da ble de løse, det rant snø og vann ned i dem, de ble våte osv. Til slutt gav vi opp, og år blir det ikke dyre vintersko, men cherrox og noen billige til når de skal se litt mer ordentlig ut, hehe... Mulig jenter er flinkere og mer nøye, men hører de andre mødrene til de guttene trener fotball med sier akkurat det samme som vi erfarte. Så, cherrox er altså min anbefaling.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2011 #4 Skrevet 11. august 2011 Cherrox er da ikke vintersko! Greit når det ikke er så kaldt, men i 10 minus eller kaldere så holder det ikke med cherrox. Da er Sorel et mye bedre alternativ! De er også bare å stikke foten oppi!
Anonym bruker Skrevet 11. august 2011 #5 Skrevet 11. august 2011 Det samme gjør gutten min også med vintersko. Han tråkker de ned etter ett par uker. Jeg blir alltid så frustret, så kanskje cherrox er tingen, også kan jeg muligens hvis lommeboken min tillater det kjøper Sorel etterhvert??? Hvilken butikk pleier du og kjøper cherrox og prisklasse??? hilsen hi
Anonym bruker Skrevet 11. august 2011 #6 Skrevet 11. august 2011 Enig her, Sorel er også lette å ta på seg, men de er mye varmere enn cherrox. Derfor blir det nok Sorel (evt Kivat) her også.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 11. august 2011 #7 Skrevet 11. august 2011 Du så muligens parentesen min? Vi bor i Bergen. Det blir ikke så kaldt her, men er mer vått og slaps. Cherrox holder lenge. Vet at det ikke er vintersko, men vinterskoene vi hadde ble jo uansett ikke brukt. Kanskje jeg skulle kikket på Sorel jeg også da :-) For jeg har gitt opp vanlige vintersko med borrelås. Vet du hvor langt de går opp i størrelse? Han på snart 9 år må ha str 40.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2011 #8 Skrevet 11. august 2011 Sorel koster 399 kr, så til deg under her, så er det ikke spesielt mye dyrere enn Cherrox. De er også vanntette opp til over ankelen. Mine egne Sorel-sko er i str 39, så de finnes i alle størrelser. Noen typer, koster 599, er også vanntette helt opp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå