Gå til innhold

Ville dere tatt fly i uke 37 med 3cm åpning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har flybilletter til helgen, skal besøke venner i by 45 min unna i flytid, og ser frem til noe gode dager med venner helt uten barn og mann (siste sjangs før bebisen kommer!). Skal til jordmor og lege i morgen bl.a. for å sjekke åpning.

Har hatt kraftige kynnere de siste 4 ukene...Bør jeg dra hvis jeg har mye åpning? Vil ikke føde på besøk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

jeg ville ikke flydd så sent ut i svangerskapet, i hvert fall ikke bare for en moro-tur (har større forståelse for de som vil komme seg hjem før fødselen). Tillater flyselskapene i det hele tatt at du er med når du har kommet så langt?

Skrevet

Tror ikke du får fly når du er så langt..

Skrevet

Det hadde jeg ikka tatt sjansen på, nei. Kjedelig for alle hvis det setter i gang og du er langt unna.

Skrevet

45 min. flytur. Tar vel maks 1 time før du kan gå fritt igjen da. Det hadde jeg tatt sjansen på, men mine fødsler har tatt ca. 17 timer så skal noe til at det skjer på få timer da. Men å reise bort fra mannen slik at han evt. ikke kunne vært med på fødselen hadde jeg nok ikke tatt sjansen på.

Skrevet

Er ikke selve flyturen jeg hadde bekymret meg for. 45 min er jo ikke lang tid, så hvis flyselskapene godtar det... Men jeg ville ikke dratt bort for en helg så tett til terminen. Min første kom i uke 38, og jeg hadde overhodet ingen tegn på at jeg kom til å føde snart. Jeg vil føde hjemme med mannen min, så jeg hadde ikke dratt;)

Skrevet

Takk for svar alle sammen!

Jeg er nettopp kommet fra jordmor som sier jeg har 1 cm åpning. Mitt første barn kom 5 dager før termin og hun tror jeg kommer til å føde god tid før tiden denne gangen også. Termin er 7. september.

Skal til legen om en times tid å få flydyktighetserklæring... men klarer ikke bestemme meg!!

Skrevet

Det hadde jeg ikke turt. Ikke pga flyturen men fordi jeg da hadde vært langt hjemmefra så nært termin. Man er jo per def fødeklar når man er 37 uker. Kjedelig om fødsel starter om man er hjemmenfra og ikke har mannen der heller. Men nå hadde jeg ganske kjapp fødsel sist, så jeg hadde aldri rukket å komme hjem igjen om fødsel starter og flyselskapene ville vel heller ikke tatt med en kvinne som var igang med rier. .

Skrevet

Jeg tenker også at det er litt riski... Akkurat pga det knerten09 + knerteline på vei sier; du får nok ikke fly tilbake dersom fødselen er igang (selv med aldri så mye legeerklæring) Flyturen i seg selv på 45 min er jo ikke værre enn at du sikkert fint kommer deg på sykehus dersom det skulle skje noe på vei til, men da er du avhengig av at mannen din kommer etter isåfall, om fødselen skulle sette igang og du vil ha han med... :) Så nei, jeg ville ikke gjort det! Men skjønner at du gjerne vil ha en "frihelg" før det hele setter igang... Lykke til med valget!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...