Gå til innhold

Baby gnir seg i øynene når han spiser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min sønn gnir seg i øynene nesten hver gang han spiser. Han får mat i øynene og det blir mye gris og det er ubehagelig. Jeg prøver å ta hendene bort og avlede med leker. Han skal ikke være trøtt heller, så hvorfor gnir han i øynene? Kjeder han seg?

Videoannonse
Annonse
Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Min gnir seg i öynene også, men stort sett når han begynner å bli trött (at jeg gir maten litt for sent)...tror han blir ekstra trött mens han spiser, siden han da blir mett og god ;-) Her går det mye i våtservietter og vaskekluter ;-)

Skrevet

Har også en gutt som gnir seg noe voldsomt i øynene når han spiser. Han er nå 8 mnd snart og begynner å få tenner. Så har funnet ut at det kan være tennene som irriterer. Vet ikke om det kan være det som er grunnen hos dere?

Skrevet

Kan han være allergisk mot noe i maten? Mange klør i øynene når de reagerer på allergener.

Skrevet

Allergi har jeg ikke tenkt på, men det skjer jo ved forskjellig type mat sp tror ikke det er det. Mulig han er trøtt, enten fordi han akkurat har sovet eller jeg gir for sent. Han plages også veldig med tenner og kløe, det har han gjort i mange måneder.

Skrevet

Hehe..har en liten pjokk som også gjør det :)

Man har jo litt forskjellige teorier, og siden jeg ser at ingen av de har svart har kommet til samme konklusjon, så kommetr jeg med min teori :)

Gutten min mikser litt på signalene. Han gnir seg i øynene når han ikke vil ha maten. Det er hans måte å signalisere at nå er det nok.

Har flere ganger fått med meg at etter at han har gnidd øynene, så kikker han opp for å se om skjeia er fremdeles foran han, og da er det på'n igjen med gnuingen :):) (nå skal det sies at gullet mitt er 13 måneder gammelt, men han har alltid hatt det signalet)

Når han er trøtt, så sutrer han, og gjesper :)

Skrevet

Det gjør min å!! Men bare under kveldsgrøten da;) For da er hun trøtt.... Så da blir det gjerne en del klin;)

Skrevet

Gutten min gjør også dette. Men det er fordi han koser seg. Tantejenta mi gjør det også :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...