Anonym bruker Skrevet 10. august 2011 #1 Skrevet 10. august 2011 Har ei snuppe på 6 år som leker så greit med nabobarna. Flere ganger har hun inrømmet at de har vært borte ved en bekk å lekt. Har sagt ifra flere ganger at dette er strengt forbud og forklart faren med å leke med vann uten vest og uten voksne tilstede. Igår hadde hun og nabojenta vært i bekken nok en gang. Ble ordentlig irritert og forklarte henne på nytt faren ved dette og at jeg blir redd når hun er ved bekken. Hun sa hun forstod det jeg sa og det virket som hun tok det til seg. Sa også at vist dette skjer en gang til så må hun være inne den neste dagen uten besøk, tv og andre morro ting. Hun kan leke med barbiene eller tegne, men ikke noe elektroniske leker (tvspill,data,tv) Har sagt at dette kalles husarrest. Er dette egentlig for tidlig å gi en 6 åring husarrest? Jeg vet ikke hva annet som kan nytte når jeg har sagt ifra så mange ganger... Jeg har sagt at hun har husarrest imorgen så jeg skal stå på mitt og ikke gi etter, men er det kanskje litt tidlig? Andre som har gitt sine husarrest i den alderen?
Anonym bruker Skrevet 10. august 2011 #2 Skrevet 10. august 2011 Nei, seksåringer forstår konsekvenser. Husarrest er et egnet disiplineringstiltak i den aldersgruppen...
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 10. august 2011 #3 Skrevet 10. august 2011 Her blir 4 åringen sendt på rommet og får ikke se barnetv om han ikke oppfører seg og er frekk . Helt greit med husarrest når de er 6 år . Spesielt når hun har gjort noe så farlig som å gå til bekken. (jeg er glad vi ikke bor ved vann, da tror jeg at jeg hadde vært konstant redd for at ungene skulle drukne )
Anonym bruker Skrevet 10. august 2011 #4 Skrevet 10. august 2011 Trodde den "husarresten" gikk ut på dato på 90 tallet jeg.. Iallefall burde den det. Hva med å heller sette igang andre metoder ? Huff grøsser da jeg hører ordet husarrest jeg. Her er det å ta fra spesielle leker tingen. Bare for noen timer i første omgang, og funker ikke det blir det lenger. Her har barna respekt for den metoden i alle fall.
Anonym bruker Skrevet 10. august 2011 #5 Skrevet 10. august 2011 Om bekken faktisk er så stor at den er farlig for en 6 åring synes jeg bruk av husarest må være helt greit. Min 6 åring forstår i hvertfal godt sammenhengen. Å ta vekk en leke i noen timer ville derimot ikke hat noen effekt. Mulig hun hadde brydd seg om vi tok cd spilleren i over en uke, men andre ting kan jeg ikke tenke meg at hun ville brydd seg om at vi oppbevarte for en periode. Ting betyr ikke mye for henne.
Anonym bruker Skrevet 10. august 2011 #6 Skrevet 10. august 2011 nei, den er ikke så stor. nabogutten hadde ulykke der ifjor. heldigvis så pappaen det og fikk tatt han opp. Men jeg syns ikke størrelsen har noe å si. Regel er regel. Sier jeg hun ikke får lov så skal hun ikke gjøre det.
Anonym bruker Skrevet 10. august 2011 #7 Skrevet 10. august 2011 Jeg husker jeg fikk husarrest en gang jeg var rundt 5 år. Jeg skjønte hvorfor, og syns det var kjipt, og jeg lærte av det. Så det er ingen ting i veien for å gi husarrest til seksåringen
Anonym bruker Skrevet 10. august 2011 #8 Skrevet 10. august 2011 Jeg er helt enig med deg i at en regel er en regel. Jeg mente bare at det er mye enklere for barnet å forstå og dermed respektere en regel som bunner i noe som faktisk er farlig enn en regel som de ikke forstår poenget med. Jeg nevnte det nok litt fordi vi har en bekk her også. den er ikke stor så jeg oppfatter den bare som et fint sted å leke. Ungene kan bli våte om de ramler i bekken, men det har adri falt meg inn å forby ungene å leke der.
Anonym bruker Skrevet 10. august 2011 #9 Skrevet 10. august 2011 Hvis du vil gjøre noe som virkelig er effektivt må du alliere deg med de andre foreldrene til vennene til datteren din. Så blir dere enig om at dette er en felles regel. Så lenge de andre ungene får lov vil det bli svært vanskelig å holde datteren din unna bekken.
Anonym bruker Skrevet 10. august 2011 #10 Skrevet 10. august 2011 Den er ikke diger, men stor nok til at den kan være farlig. Foreldrene til de andre barna har jeg snakket med ikveld og de har samme regel som oss. Bekken er strengt forbudt! Men de går der likevel.. Jeg får se hvordan denne husarresten har effekt imorgen. Krysser fingrene for at hun lærer av det!
Anonym bruker Skrevet 10. august 2011 #11 Skrevet 10. august 2011 Jeg må si at du som voksen burde fulgt de ned og "drept" det gøye ved den bekken før du bruker tiltak som hus arrest.Har et barn med ADHD , dette medfører at jeg må møte alle farene med han tilstede . Deretter sette grenser. Misforstå meg rett.Jeg er gjerne "nazi" men det å følge ungene helt frem, holder lenger enn muntlige advarsler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå