Gå til innhold

Biting i barnehagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg henta mini i barnehagen i dag, kunne den ene ansatte fortelle at mini hadde blitt bitt i armen i barnehagen. Jeg spurte om det var noe hendelsestilløp for det og om han hadde tatt igjen. Han hadde bare blitt lei seg.

Når jeg tar kveldsstellet ser jeg at det ikke bare er ett, men tre bitemerker. Og det har tydligvis irritert han en del, for han har klødd på det så det blør litt.

Kjenner at jeg blir litt irritert. Men lite å gjøre med det. De har mange barn å passe på i barnehagen, men det er litt kjipt likevel. Frykter at han selv skal begynne å bite også.

Dette er 3.gangen på et år han kommer hjem med bitemerker.

Får spørre om de kan passe på litt ekstra de neste dagene i barnehagen, Han er forresten snart 2 år.

Ville ikke noe spes med dette, bare få det ut....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som noen av barna ikke får nok aktivisering i barnehagen.

Biting kan være et resultat av det.

Skrevet

"Høres ut som noen av barna ikke får nok aktivisering i barnehagen.

Biting kan være et resultat av det."

Blander du ikke litt med hester eller bikkjer nå?

Barn kan bite når de er små. Noen biter av frustrasjon, noen av sinne, noen av nysgjerrighett, noen for å få oppmerksomhet osv.

Det er leit at barnet ditt ble bitt, men det er vanlig at sånt kan skje, og det er gjort på et sekund. Så selv om det sitter en voksen sammen med barna rundt seg på gulvet, så kan noen bite før man rekker å reagere.

Skrevet

Nettopp, frustrasjon over innestengt energi og dermed vil få oppmerksomhet ved å bite, eller for lite hjenestimuli.

Jeg driver både hest og hund, vet godt at de også kan bite ved slike tilfeller :)

Skrevet

Dette er helt uhørt. Gå til styrer og ped.leder og forlang at tennene på den lille haien som flyr rundt og biter de andre barna blir trukket ut.

Skrevet

trøst deg med at det er 1000 ganger verre å ha barn som biter andre, enn barn som har blitt bitt.

Skrevet

Heller frustrasjon over manglende evne til å kommunisere, eller frustrasjon over at andre ikke gjør som man vil.

Jeg er førskolelærer og driver med barn ;-)

Skrevet

At barn blir bitt er dessverre slikt som skjer i barnehagen. Tre ganger på et år er nok helt gjennomsnittlig.

Det er så fort gjort at samme hvor mye de ansatte følger med er det nesten umulig å forhindre.

Skrevet

går det hull i huden, så skal menneskebitt sjekkes opp av lege, skal det ikke? med tanke på stivkrampe..

Skrevet

Så fint for deg da ;-)

Må vel bite i det berømte sure eplet, og innrømme at ungen vår var understimulert, og viste dette ved å bite.

Veldig aktiv pod, trenger mye stimulering før han kommer i gang til å leke alene.

Mener det er viktig at unger kan underholde seg selv, men du som førskolelærer har vel et syn på det også?

Skrevet

Så lenge barna har fulgt vanlig vaksinasjonsprogram trengs det ikke oppfølgning.

Dessverre skjer biting i barnehagen, og det kan være frustrerende både som forelder og personale. Tre ganger er ingenting i forhold til hva noen barn kan stelle i stand. Helt enig i hva førskolelærer over sier og hun som sammenligner barn med hester og hunder burde fått en smekk på truten! :)

Hilsen en til førskolelærer

Skrevet

Du tar utgangspunkt i et et enkelt tilfelle. Det som gjelder for din unge trenger ikke gjelde for andre vet du.

Unger kan ikke bare underholde seg selv. Hvis barnet er understimulert så må det få stimulering, og hva er den beste stimuleringen for små barn? Jo foreldrene! Bare de gidder å løfte på ræva...

Hilsen en annen førskolelærer

Skrevet

Jenta mi var også en biter. En av de ansatte i barnehagen spurte om det var greit å sette henne på sofaen i gangen når hun bet og det hjalp. Hun fikk et strengt nei og ble plassert på sofaen hver gang hun bet. Etter at det ble innført tok det bare to uker før hun hadde sluttet helt. Ikke noe gøy å bli fjernet fra leken hver gang og hun lærte fort konsekvensene av sin oppførsel selv om hun ikke var fylt to år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...