Gå til innhold

Noen med Lupus her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var til legen i dag pga utslett i ansikt og på brystkassen spesielt, men også litt på armer og bein. Han tenkte visst sporenstreks på Lupus, og jeg ble sendt til blodprøver og alt mulig.

Har forstått at det kan være en alvorlig sykdom som er kronisk, dersom det er dette jeg har......

Han spurte om jeg hadde andre ting/plager, men jeg sa nei. Etter å ha lest litt på nettet, så ser jeg at jeg har hodepine, tretthet, håravfall og stivhet i kroppen også. Det tenkte jeg jo ikke på.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har det ikke selv men kjenner en som har det. Veldig lite profft av legen din å kaste ut en slik "kanskje-diagnose" før noen prøver er tatt. Lupus er en kjip sykdom, og han jeg kjenner er ganske hardt angrepet.

Vent til prøve er klare, ikke let for mye på nett, ihvertfall ikke hvis du er av typen som kjenner litt ekstra etter hvis du hører om et symptom på en sykdom.

Jeg sier ikke at du innbilder deg disse symptomene, men tenker at dersom hodepinen, trettheten og stivheten din hadde vært plagsomt tror jeg ikke du hadde glemt å nevne det da legen spurte om du hadde andre plager. Eller hva?

Skrevet

en i familien har det. avvent blodprøvesvar og videre undersøkelser, det finnes også milde varianter så ikke gå helt i kjelleren riktig ennå..

Skrevet

Nei, jeg spurte legen, og det var ikke noe han slengte ut. Han kjenner meg godt, og jeg kjenner han. Han vet jeg selv er litt utdannet innen helsevesenet, og godt kjent med ulike diagnoser ellers. Men Lupus er jo ikke så vanlig, så jeg ville bare lese litt i etterkant. Håret mitt er omtrent halvert i mengde det siste året, og jeg har undret meg på årsaken til dette. Så det kan være bare stress, eller så har vi kanskje en forklaring her?

Hodepinen minner om spenningshodepine, og det har vært ofte i det siste halvåret. Igjen.... kan være bare stress. Jeg har migrene, så jeg vet forskjellen :)

Jeg blir ikke dårligere av å lese slikt, men jeg vil vite litt mer. Han spurte meg om jeg hadde andre symptomer, og da sa jeg jo nei, for jeg tenkte ikke på hodepinen eller håravfallet, jeg. Har så mye annet i livet mitt at slike ting blir litt små, så derfor tenkte jeg ikke på dem. Stivheten er verst i ryggen om morgenen, men er jo ikke direkte vondt. Bare vanskeliggjør å tørke seg bak og slikt ;)

Jeg har en slektning med Lupus, men har ikke visst for mye om det likevel. Vet bare at det er en alvorlig greie, som kan føre til mange vansker.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...