Gå til innhold

Politianmelde eller ikke?? Hjelp.

Anbefalte innlegg

Skrevet

En i nær familie ødelegger for meg økonomisk. Hun har opprettet ett mobil abonement i mitt navn, uten mitt samtykke og betaler ikke regningene! Jeg har aldri unngått å betale regningene mine, og nå skal altså en i nær familie ødelegge kreditten min? Kan det bli slettet hvis jeg anmelder det? Det er jo ikke jeg som har åpnet abonementet? Vet ikke hva jeg skal gjøre :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du snakket med henne ?

Skrevet

Dette er ulovlig - anmeld henne. Ring til teleselskapet/inkassoselskapet og si at du ikke har opprettet abbonement hos dem. Det må jo foreligge en form for kontrakt der denne personen forfalsket din underskrift? Mener at man får papirer i posten som man skal signere. Hvis du påpeker at underskriften er falsk, trenger du ikke betale regningene.

Skrevet

Selvfølgelig skal du anmelde det.

Og så skal du ringe til mobilselskapet og fortelle hva som har skjedd så de stenger nummeret straks.

Skrevet

Hehe, abonnement heter det vel, skrev litt fort. 14:41

Skrevet

Hvis du har bevis på det, så kan du anmelde det.

Hvis ikke så er det ikke noe vits. Politiet kan ikke gjøre noe med det likevel, men har med noen som er ekspert på det juridiske.

Skrevet

Hun må uansett snarest kontakte mobilselskapet og påpeke det så de stenger nummeret og overfører abonnementet på riktig bruker!

Skrevet

Neida.

Vent heller til hun har skaffet kredittkort og tatt opp billån i ditt navn.

Et mobilabonnement fra eller til er da ingenting.

Skrevet

Hvordan har hun klart å opprette abonnement i ditt navn egentlig?

Jeg har opplevd det samme selv, bare at det var bredbånd og hustelefon. Broren min (som jeg ser på som død for meg) hadde snoket i posten min, noterte seg personnummer, og når det skulle installeres fikk han noen andre til å skrive under i mitt navn.

Han ble anmeldt, og inkasso og betalingsanmerking (som jeg ikke visste om en gang!) ble slettet. Heldigvis!

Anmeld det, og kutt ut all kontakt. Sånne simple folk er ikke noe å samle på.

Skrevet

Jeg fikk kun tilfeldig vite om det pga selskapet kredittvurderte meg. Hun har gjort slik at regningene blir sendt til henne! Har snakket med henne, og det er en i butikken over disken som har opprettet det sammen med hun, og han som gjorde det, visste at det ikke var meg. Pga de er venner. Hun sa det skulle sies opp igjen etter en mnd, men det er ikke blitt gjort. Kan ikke tro at JEG er den som sitter med dårlig samvittighet for at jeg vurderer å andmelde det !

Hi

Skrevet

Det er min søster det er snakk om! Så syntes det er vanskelig. Men jeg har gang på gang stilt opp for henne og vært snill, så får jeg bare løy er tilbake og nå dette også. Regner med det blir en tur til politiet imorgen :( jeg har ikke skrevet under på noe, og dette er blitt gjort over disk i butikk, så da skal det vel ikke være vanskelig å finne bevis? Siden det ikke er gjort over nettet eller telefon? Og siden hun faktisk mottar regningene på sin egen adresse?

Hi

Skrevet

Hadde ikke vært i tvil engang..

Anmeld!! Det er du som mister kredittverdighet, vil få problemer med å få lån o.l pga denne frekke lusa..

Skrevet

Da vil jeg tro at det er godt nok bevis. Kjip når en i nær familie gjør det, men jeg ville faktisk anmelde det. Du gjør henne bare en bjørnetjeneste ved å være dumsnill mot henne. Da vil hun bare "misbruke" deg, og det eneste du sitter igjen er utakknemlighet fra din søster som ikke gidder å gjøre noen ting. Forventer at du rydder for henne,og ikke minst være hennes "slave".

Skrevet

Samme skjedde mannen min. Plutselig fikk vi innkasso regning i posten på nesten 10 000. Da hadde det blitt oppretta et abonnement i hans navn (naboen hans fra tidligere som var narkoman hadde gjort det). Nr. hadde blitt sperra, men regningene bare fortsatt. Naboen som satt hjemme hele dagen gikk i postkassa dems når regningene kom og henta dem så de ikke skulle finne det ut. Fant det først ut når han meldte adr. endring.

Vi anmeldte det og sendte anmeldelsen til teleselskapet og fikk svar etter noen uker om at saken var ferdig og kravet frafalt. Så du bør absolutt anmelde det!

Skrevet

Jeg hadde gitt henne 1uke på seg til å rydde opp, betale det hun skylder og sørge for at du igjen får kredittverdigheten din igjen. Har du fått betalings anmerkning så har det gått lengre enn inkasso, da er det rettslig inndriving. Tidligere tok det flere år å bli kvitt en sånn en, mens nå blir det slettet så fort gjelden er gjort opp for seg.

Men hvis hun ikke vil/ har anledning til å rydde opp innen meget kort tid så hadde jeg anmeldt, men da har hun fått sin sjanse fordi hun er din søster, hadde det vært andre så hadde jeg selv anmeldt uten å blunke engang.

Gjest Løvemusene
Skrevet

Han fyren som ga henne abonnementet får sparken om selskapet finner ut av det. Du burde ringe de... det her var ikke bra!! Kan jeg få spørre hva slags familiemedlem dette er, ikke søster eller noe???

Skrevet

Jeg har gitt henne ut uken til å ordne opp, etter det blir det politianmeldelse! Det er dessverre min søster :(

Hi

Skrevet

Da må du anmelde butikken også!!!!!! Dette er straffbart og grunnlag for oppsigelse. Butikken kan ikke ha utro tjenere ansatt hos seg!

Hilsen butikksjef

Og forresten; Hvorfor i svarte he&%¤ete skal du være snill og grei og ta hensyn til søstra di (?), om hun har null respekt for deg og bevisst ødelegger kreditten din??? Dessuten har hun brutt mer enn en lov!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...