Anonym bruker Skrevet 10. august 2011 #1 Skrevet 10. august 2011 Når begynte det hos barnet ditt? Kan det nemlig begynne så sent som ved 2 mnd alder? Hadde ei sånn natt i natt for første gang, men vet jo ikke om det var et engangstilfelle eller om jeg har god grunn til å grue meg til i natt igjen..... Vær så snill og svar!
Anonym bruker Skrevet 10. august 2011 #2 Skrevet 10. august 2011 Jeg tror mi jente har det nå. Hun er 3,5 uker gammel. Hun er veldig urolig fra i 17-18 tiden og helt fram til hun slokner i 23 tiden. Det er virkelig slitsomt. I morra skal hun til kiropraktor. Du får gode svar hvis du googler "kolikk"
Anonym bruker Skrevet 10. august 2011 #3 Skrevet 10. august 2011 Tror det er vanlig at det begynner etter 2-6 uker. Kolikk er en betegnelse på barn som skriker mer enn (?) timer i døgnet. Om det har vært en natt tipper jeg at hun hadde magevondt eller at det var noe annet som plaget henne.
Anonym bruker Skrevet 10. august 2011 #4 Skrevet 10. august 2011 Kolikk begynner helst ved 4-7 ukersalder, noen ganger før, noen ganger seinere. Men vanligst rundt 4-7 ukers alder. Ved kolikk så "skal" dem skrike (hyle) minst 3 timer sammenhengende ihvertfall 3 dager i uken. Tror du kan ta det helt med ro, ennå!! Ikke få panikk av en vanskelig natt
Anonym bruker Skrevet 10. august 2011 #5 Skrevet 10. august 2011 Hos oss startet det da han var 2-3 uker. Det kan sikkert begynne ved 2 mnd alder, men hvis det bare var i natt han var urolig tror jeg du kan puste rolig ut, tror ikke dette er kolikk De pleier som regel å få det når de er et par uker. Kan være at han har litt vondt i magen, alle babyer har vondt i magen av og til selv om de ikke har kolikk. Da sønnen vår fikk kolikk så gråt han mesteparten av døgnet. Det begynte på samme tidspunkt hver dag og da holdt han det gående til lagt ut på natta.
Anonym bruker Skrevet 10. august 2011 #6 Skrevet 10. august 2011 Vi hadde prematur, så det kan ha forsinket det noe, men begynte ikke før ved 2,5 mnd alder omtrent. Var "kveldskollikk". Dvs. begynte i 16-tiden og varte til ca 24 Ble bedre ved 5 mnd
mammsien Skrevet 10. august 2011 #7 Skrevet 10. august 2011 kolikk er når barenet gråter sammen hengende i over tre timer i døgnet mer enn tre dager i uken. Min fikk kolikk når han var fire uker og det varte i ti uker. Han hadde flere gråte "tokter" i døgnet. Han gråt fra 17.30 til 20.30 pause til 01.00 og da varte det ofte til 04.00 eller 04.30. Vi var til kiropraktor styrte unna melk og alt mulig. Det som hjalp mest var hvis jeg drakk en claustaler for dagen for da tok jeg opp malt i morsmelken og å gi sukkervann når det sto på som verst. Du får se etter om det gjentar seg til faste tider ol. så vet du om det er kolikk. Men dersom barnet ditt får vondt i magen kan sukkervann hjlpe selv om det ikke er kolikk. 1ss sukker pr dl vann. Ha i sukkeret når vannet koker og avkjøl. Vi gav 5ml med sprøyte (inn i munnen) som man får på apoteket. Ønsker deg iallefall lykke til og krysser fingrene for at det ikke er kolikk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå