Gå til innhold

Vanvittig rotete leieboer!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vår leieboer strør om seg med søppel og skrot utenfor inngangsdøren sin, (som er rett ved inngangen til vår del av huset) slenger fra seg sko og støvler i en haug utenfor, samt flasker og søpleposer som en "mellomstasjon" inntil de gidder å bære det i søplekassa 50 meter unna.

Det er nesten pinlig når det kommer folk hit, ser ut som et narkoreir eller noe i den retning.

Hvordan ta dette opp på en pen måte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke om dette var en pen måte, men det var i alle fall en effektiv måte for vår leieboer: "Hei du, nå ser det ut som en sigøynerleir her, og det syns jeg egentlig ikke er så stas. Gidder du rydde opp her, og ikke ha søppel og en masse sko og sånn strødd utenfor. Mulig jeg er pirkete, men jeg vil at det skal se litt ordentlig ut her". Smil, ikke "kjeft", bare gjør klart hvordan det skal være uten å være hurpete :)

Skrevet

Evt sett opp husleia med bakgrunn i at du må være ryddehjelp.

Skrevet

sigøynerleir? Litt rasistisk kansje.

// sigøyner jente.

Skrevet

Ikke sett opp husleia fordi du må være ryddehjelp. Herregud, leieboere er jo folk vi har boende i samme huset som oss, jeg vil i alle fall ha et godt forhold til dem! Om du setter opp husleia for å bli kvitt dem er det jo en annen ting, men man bør kanskje prøve å bare ta det opp før man går til drastiske tiltak, mener nå jeg...

Skrevet

Ventet på det, ja. Jeg er kjemperasistisk fordi jeg kaller rot en "sigøynerleir". No offence, men man kan vel ikke si at sigøynerleire er de ryddigste steder på jord, så sammenligningen er vel ikke helt på trynet. Flott for HI at vi holder oss til saken.

Skrevet

Du klaget ikke på hi's kommentar om narkoeteller annet.

//tater, same, finne- og nordkvinne.

Skrevet

Å stadig ha søppel og rot utenfor døra tiltrekker seg skadedyr som f.eks rotter. Det er harde fakta og du trenger ikke unnskylde deg ovenfor leieboeren din for at du ikke vil ha rotter rekende på eiendommen din.

Si det rett ut til de, men selvfølgelig på en høflig måte.

Skrevet

vi sliter med samme problem, og har skrevet brev til de. Det hjalp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...