Anonym bruker Skrevet 10. august 2011 #1 Skrevet 10. august 2011 Når regner man første dag i syklusen? Den dagen man begynner å spotte eller den dagen man virkelig begynner å blø? For er jo 14 dager etter mensstart el kommer. Er det lettere å kanskje regne en uke fra siste mensdag?
Anonym bruker Skrevet 10. august 2011 #2 Skrevet 10. august 2011 EL kommer ikke 14 dager etter mensstart, men ca 14 dager FØR mens. Hvis syklus er 24 dager, kommer EL ca dag 10. Er syklus 30 dager er EL ca dag 16. Mensstart regnes fra blødning, ikke spotting. Har også lest at hvis mensblødning starter f. eks den 1. (dato) kl 21:30, regnes 1. dag i mens fra den 2. (dato). Altså må blødningen starte før kl 17 for å telle som 1. dag i menssyklus.
Anonym bruker Skrevet 10. august 2011 #3 Skrevet 10. august 2011 Vil bare legge til at tiden fra el til mens er fast for hver kvinne, og varierer bare +/- 1 dag i hver syklus. Hvis du vil finne tidspunktet for el, bør du bruke el-tester. Når du får positiv test, betyr dette at du sannsynligvis får el i løpet av de neste 2 døgn. Sjekk ut www.billige-tester.no hvis du vil kjøpre rimelige tester. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 10. august 2011 #4 Skrevet 10. august 2011 Vil også anbefale deg å bruke EL-tester for å kartlegge syklusen din. Jeg har selv vanligvis EL 13-14 dager etter første mensdag, og deretter 10 dager før mens. Det varierer fra kvinne til kvinne, så test hvis du vil være sikker.
Anonym bruker Skrevet 10. august 2011 #5 Skrevet 10. august 2011 Herlighet, dette er mye mer innviklet enn jeg trodde :S Blir ikke bare bare å bli gravid skjønner jeg. Har lastet ned menskalender apps på telefonen.. Vet dere om de bruker så stemme med eggløsning?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå