Anonym bruker Skrevet 10. august 2011 #1 Skrevet 10. august 2011 Vet ikke om jeg har skrevet det riktig i overskriften, men vil gjerne på et kurs der du kan lære deg å kontrollerer sinnet mitt når den kommer. Jeg er veldig hissig og har temprament. Når jeg blir skikkelig sinnt, så må jeg slenger med dører, skaper og skriker for å få ut denne "energien". Når sønnen min er hjemme, så går jeg på rommet, stenger døren og skriker i en pute. Men føler ikke at det hjelper. Det nytter ikke å be meg om å puste ut og inn eller telle til 10. Har prøvd det uten at det hjelper. Blir enda mer sint. Problemet er at jeg ikke blir sint med engang, men denne energien bygger seg opp slik at jeg til slutt sprekker. Liker ikke å være sånn.
Anonym bruker Skrevet 10. august 2011 #2 Skrevet 10. august 2011 Sjekk med kommunen, om de vet om slike ordninger. Du kan også gå til psykolog for samtaler - ser ut som du er klar over problemet, klarer å definere det og vil gjøre noe med det. Det er et steg i riktig retning! Så du trenger sikkert kun litt dyttehjelp fra fagfolk. Gå til fastlegen og få henvisning til psykolog, og se om det funker, hvis det ikke finnes sinnemestringskurs der du bor i offentlig regi. Forresten, klarte ikke dy meg, men sinna mestrings kurs må være kjøreskole.... så mye frustrasjon som man har opplevd der før man faktisk mestret å kjøre bil, har jeg ikke opplevd makan til
Anonym bruker Skrevet 10. august 2011 #3 Skrevet 10. august 2011 Hehehe...skjønner hva du mener Jeg har prøvd å ta dette opp med fastlegen og bedt om å få en henvisning til en psykolog. Dette var for 1 mnd siden, og har ikke hørt noe ennå. Skjønner at dette tar tid. Tenkte bare hvis det holdt kurs et eller annet sted, så vil jeg melde meg på til jeg får time hos psykologen. Googlet litt og fant ut at dem hadde kurs for å mestre depresjon, men det er ikke akkurat min kategori. Takk for svar. HI.
Anonym bruker Skrevet 10. august 2011 #4 Skrevet 10. august 2011 Det heter nok aggresjonsmestring hvis du skal søke på nett. Men vil egentlig anbefale deg å ta kontakt med en god kognitiv psykolog (spør fastlegen din) så får du en-til-en hjelp. Det går fortere og er mer tilrettelagt for akkurat deg. Lærer deg å endre tankebanene dine, slik at du ikke blir sint, men får en annen følelse i stedet (vanskelig å forklare, men det virker faktisk!)
Anonym bruker Skrevet 10. august 2011 #5 Skrevet 10. august 2011 Høres akkurat ut som det er det jeg trenger. SKal søke litt på det. Tusen takk. Kjempe fint at dere ikke kritiserer meg for dette *flau* HI
Anonym bruker Skrevet 10. august 2011 #6 Skrevet 10. august 2011 Har selv stått i kø for psykolog i snart 2 år, ingenting har skjedd enda. Så 1 måned er ingenting. Du må nok smøre deg med tålmodighet. Klem
Anonym bruker Skrevet 10. august 2011 #7 Skrevet 10. august 2011 Wow, 2 år? Det er altfor lenge. Lykke til videre. Klem tilbake. Takk for svar jeg har fått. Må gjøre meg klar til å dra på jobb nå. Veldig flott å få hjelp her inne. Ha en fin dag. HI
Anonym bruker Skrevet 10. august 2011 #8 Skrevet 10. august 2011 Hei :-) Ikke lett å ha det på måten du beskriver, og det er heller ikke noe morsomt for de rundt deg. Dette vet jeg alt om da jeg har slitt med akkurat det samme selv. Jeg var klar over temperamentet mitt, visste det ikke var bra - men alike vell klarte jeg ikke å kontrollere det lenger når det hadde bygget seg opp over tid. Det finnes hjelp for slikt, det er ihvertfall trøsten :-) ATV (alternativt til vold). Det høres veldig dramatisk ut, så fort ordet vold er i bildet - men for de er volden feks slik som du nevner "Når jeg blir skikkelig sint, så må jeg slenge med dører, skaper og skriker for å få ut denne "energien"". Det er veldig mye hjelp i å gå på det, men vil anbefale å få private timer og ikke gruppesamtaler. Det finnes nemlig flere mennesker der som gjerne kan ha en alvorligere grad av temperament enn deg, og du kan føle at du er på feil sted. Jeg gikk der vell i 2 år, en gang i mnd og i begynnelsen tenkte jeg at dette aldri kom til å hjelpe. Den dag i dag har det hjelpet meg mye, og jeg har lært metoder for å kontrollere temperamentet eller løsninger som fungerer for meg. Det er psykologer som jobber der, men som har spesialisert seg innenfor sinne og sinnemestring. Anbefaler å ta kontakt med de om de finnes i nærheten av der du bor. Finnes mange steder i landet, men få folk er vell klar over tilbudet. Dette er også gratis, det er jo et ekstra plus :-) Ønsker deg lykke til! Ikke noe godt å ha det sånn!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå