Gå til innhold

Ang. folk som har totalt bombaderte hus...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har flere vennepar som bor i nedbedritne hus, der det er sinnsykt rotete og skittent. Jeg snakker ikke om sånn standar rot og hverdagsskitt, men hvor man kan se at det nok er noen mnd siden de har støvsugd, og de har kasser rundt over alt, hvor det bare veller av klær og leker, sko, oprevet avispapir utover gulvene. Jeg hadde aldri turt ha folk på besøk i et sånnet hus. Hva er galt med sånne mennesker, og hva holder de egentlig på med? Når andre mennesker rydder og vasker, de må jo feilprioritere noe sykt spør du meg. Kanskje bare sinnsykt late eller blinde.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet du? Jeg er nøye med å ha det sånn høvelig ryddig og rent i mitt hjem. Men gud bedre hvor mye tid jeg bruker på det! Jeg blir altid litt sjokkert når jeg kommer til noen som har det slik som du beskriver, men på samme tid så tenker: " De må virkelig ha tid til å kose seg sammen og ikke minst med ungene"

Skrevet

Feilprioritering og latskap.

Har et (x)vennepar som bor sånn. Mister de eller ungene mat på gulvet så får det bare ligge der i noen uker. Skikkelig ekkelt og kvalmt. Lukter vondt der og er rot overalt. De gidder ikke rydde og vaske skikkelig, eller ta ting når det skjer noe. Grusomt å være der. Det verste er at de har et barn som er veldig mye sykt.. Lurer på hvorfor barnet alltid er sykt.. Huff. Føler nesten at man blir dårlig av å være der selv. Vi er sjeldent hjemme hos de lengre for å si det slik. Jeg klarer bare ikke å forstå sånne mennesker. Jeg syns det her ble så ille at jeg sa ifra, og sa at om de ikke skjerpet seg så ringte jeg bv. Barna har jo ikke godt av å bo sånn...

De skjerpet seg ikke, og jeg måtte ringe bv. Og det angrer jeg ikke på.

Skrevet

Jeg er alenemor som jobber mer enn 100% - har fulltids kontorjobb, pluss en del jobbing hjemme. Jeg har verken tid, ork eller lyst til å drive og vaske rundt hele kvelden etter jeg har kommet hjem fra jobb. Den lille tiden som jeg har med ungene etter at middagen er ferdig og til de skal legge seg kl 8 - halv 9, brukes til aktiviteter med dem, og noe lett husarbeid. Etter leggetiden kan jeg ikke støvsuge eller gjøre andre bråkete aktiviteter, pluss at jeg må få unna litt arbeid. På fredagene og i helgene blir gulvene vasket og hele huset ryddet. Jeg har aldri etterslep av klesvask og oppvask, ungene er alltid ren og har rene klær, middagen lages som regel av råvarer og sengetøyet skiftes 2-3 ganger i måneden. Støvsuging, gulvvask og rydding er noe jeg ikke er helt ajour med bestandig, men det går veldig sjeldent mer enn 5 dager mellom hver gang jeg støvsuger. At det ligger leker overalt i stua og på barnas soverom, er noe jeg har vendt meg til :)

Skrevet

Ringe barnevernet fordi folk ikke har like mye støv på hjernen som du har, og ikke flyr med vaskebøtte hele dagen, men leker med ungene istedet? Javel... ikke rart det er krig i verden.

Skrevet

Det er ikke den slags hverdagsrot jeg snakker om 1101, sånn er det jo vanlig å ha det mener jeg, Jeg har også leker og sånn utover gulvene. Jeg snakker om slikt som 1100 sier, hvor man faktisk tenker at det er fare for helsa. Det ene paret har ei datter på åtte som aldri har med seg venner hjem pga at det er for rotete og skittent.

HI

Skrevet

Hvis noen har sett ekstrem rengjøring på tvnorge, så vet dere hva jeg snakker om....

HI

Skrevet

Hverdagskitt er ikke farlig, Men ekstremt rotete som det var der er faktisk helsefarlig. Råtten mat, rot, skitt som ligger å ulmer i uker er jo en bakteriebombe.

Skrevet

Her i hus er det faktisk kaos for tida da vi holder på med endel prosjekt, men det er hverken gammelt rot eller skit, men det er kassevis med klær, leker og sko på plasser de ikke burde være, men da vi driver å omorganiserer og pusser opp rom for som så er det slik det er. Jeg både støvsuger, vasker og rydder, men det blir like fort rotete igjen.

Skrevet

Her brukes rommet til ungene til syrom og oppussingsrom, de sover på mitt soverom for tia (og ja, det er god plass for dem å sove der). Leking foregår i stua, og det tar tid å pusse opp og gjøre ferdig en del prosjekter når man er helt alene om alt. Likevel har vi ingen rotten mat som ligger og lukter, doen vaskes minst 2 ganger i uka, men hybelkaninene trives stort enkelte plasser da... Ingen av barna har allergi eller reagerer på at det ikke støvsuges og vaskes hver dag, og de er så å si aldri syke. Huset luftes også minst 1 gang daglig.

Hilsen anonym 11:01

Skrevet

Ingen råtten mat eller gammelt søppel her heller, doen vaskes faktisk daglig hos oss, samme med kjøkkenbenker, bord osv, men synes det er kaos lell med alt som foregår.

Har ingen ekstra rom vi kan flytte ungene innpå heller før det vi driver på med nå er ferdig, da får vi frigjort plass og ikke minst orden.

Har bare gamle møbler også for tida, ikke pga økonomien, men fordi jeg ikke gidder å kjøpe noe nytt før jeg vet hvordan jeg skal ha det og har valgt fargene vi skal bruke. Så det er jo ikke så fancy her heller for tida. Men jeg har blomsterpotter, familiebilder og tenne rmye lys, så det uansett blir litt koselig.

Men det skal bli rimelig strøkent når vi blir ferdige, jeg elsker orden og system, kjenner jeg blir deppa av rot og kaos.

På sommerhalvåret så står faktisk vinduene oppe meste av tida så lenge det ikke er storm og regn i hvertfall.

Skrevet

Det går faktisk endel tid til vasking/rydding/sortering. I gamle/nedslitte hus/leiligheter med dårlig bodplass er det ikke så greit å etablere gode systemer som holder orden på sakerne.

Endel av de menneskene HI tenker på er nok syke, enten fysisk elles psykisk. Ikke uvanlig at folk med feks depresjon ikke greier å ivareta alt, samme med mange fysiske plager som gjør at folk ikke har overskudd til hus & hjem når jobb & unger blir ivaretatt.

Noen prioriterer anneledes, de synes ikke det er så viktig å bruke tiden på å holde samme standard som deg.

Skrevet

Det du beskriver er faktisk en tilstand som defineres som sykdom. De de trenger er neppe fordømmelse, det hjelper ingen ting.

Der imot er det nok ikke et sunt miljø for et barn å vokse opp i. Sannelig ikke lett å vite hva man skal gjøre for å hjelpe, eller om man bare skal holde seg utenom.

Hos oss er det adskillige hybelkaniner, det innrømmes, men matrester og kjøkken ryddes daglig.Oppvask tas daglig og toalettet vaskes gjerne flere ganger om dagen ved behov. Sengetøy byttes ukentlig.

Resten er jeg ikke nødvendigvis stolt over, men samtidig er jeg overbevist om at ingen skal bli syke av hjemmemiljøet vårt.

Skrevet

Vil heller si at å vaske doen flere ganger DAGLIG er en sykdom, ikke ha det litt rotete. Sterilitet fører med seg like mange sykdommer som ekstremt skitt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...