Nisseungen08+lillebror12 Skrevet 10. august 2011 #1 Skrevet 10. august 2011 er gravid i uke 17 og har slitt hele graviditeten så langt med treg mage. Blir desperat snart, så må pröve noe annet enn bare fiber og kosthold nå. Noen som har tips til noe som funker?
BettyBoob Skrevet 10. august 2011 #2 Skrevet 10. august 2011 ta duphalac (lactulose) daglig. Det er ikke skadelig å ta under graviditet. Forrige gang var jeg helt avhengig av det for å komme meg på do i det hele tatt. Regner med at det blir sånn å og Har en litt kranglete mage i utgangspunktet, og det blir jo bare verre med baby i magen!
Nisseungen08+lillebror12 Skrevet 10. august 2011 Forfatter #3 Skrevet 10. august 2011 Takk for svar. Regner meg jeg finner duphalac på apoteket. Må ta en tur etter jobb. Virker det raskt?
BettyBoob Skrevet 10. august 2011 #4 Skrevet 10. august 2011 ja, på apoteket Det virker innen 12 timer, kommer litt an på dosen du tar. Er du ordentlig forstoppet nå ville tatt 20 ml med en gang (da får du løst opp kjapt!) og så ville jeg tatt mindre dose 10-15 ml pr dag etter det. Det må du prøve deg litt frem med Kan blandes i all drikke/yoghurt osv.
Mamma i lykkerus Skrevet 10. august 2011 #5 Skrevet 10. august 2011 Jeg har ikke prøvd det ut enda, men fikk tips av jordmor om å spise en halv tabl fruktfiber som fås kjøpt på apoteket. Tror det er sunnere enn lactulose.
BettyBoob Skrevet 10. august 2011 #6 Skrevet 10. august 2011 lactulose er ikke usunt på noe vis, det er ikke et avføringsmiddel - kun et mykningsmiddel. Er sykepleier...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå