Anonym bruker Skrevet 10. august 2011 #1 Skrevet 10. august 2011 Hvorfor skal dere kommer med spydige kommentarer? Hvis dere ikke har noe pent å si eller ikke er enig med navnevalget, kan dere vel si det på en pen måte eller la vær å kommentere det. Det sårer vedkommende. Hadde dere likt at noen kommer med spydige kommentarer om navnet til barnet ditt selvom den har vanlig navn? Hvorfor skal "alle" heter Kari, Mari osv
Anonym bruker Skrevet 10. august 2011 #3 Skrevet 10. august 2011 Når Hi skriver "Hva synes dere om....." Da må det være lov å komme med en umiddelbar, oppriktig mening ?
Anonym bruker Skrevet 10. august 2011 #4 Skrevet 10. august 2011 Helt enig! Spør man om en mening, må man tåle å høre svaret også. Men forteller man hva barnet heter eller skal hete uten å spørre om meninger, synes jeg folk kan holde kjekt om hva de selv mener.
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 10. august 2011 #5 Skrevet 10. august 2011 Synes noen er i overkant krasse og mobbende. Men når hovedinnlegger spør hva folk synes om det og det navnet, så er det ikke nødvendig å male rosa pusekatter på dørene og si nei hvor fiiiiint, når man synes navnet ikke passer eller høres forferdelig ut. Eneste at man kan formidle det på intelligent og sivilisert måte. Ikke si stakkars unge som blir mobbeoffer osv.
Anonym bruker Skrevet 10. august 2011 #6 Skrevet 10. august 2011 Til 0941 Når Hi skriver "Hva synes dere om..." Ja, det er lov og man kan svare hva man mener, men man kan vel svare det på en pen måte? Hvis ei venninne spør deg hva du synes om navnet til barnet hennes, og du ikke liker det. Du svarer vel ikke at det er det styggeste navnet du har hørt, og stakkars unge som skal heter det? Eller hvis du har kjøpt ny kjole. Du er stolt over kjolen, du synes den satt pent til deg, og du spør ei venninne hva hun synes om den. Hun svarer med " fy faen, du ser ut som en potetsekk i den..." hadde du likt kommentaren da? Bare undrer... det sitter et menneske med følelser og sjel bak anonymknappen også. Det er lov å være uenig, men man kan svare med en god folkeskikk... Hilsen Hi Ps. det er ikke bare navn jeg reagerer på, men på andre emner også.
Anonym bruker Skrevet 10. august 2011 #7 Skrevet 10. august 2011 0941 her. Alle vet jo at venninner ikke alltid er helt oppriktige i tilbakemeldingen sin, nettop fordi de ikke vil tråkke på noen tær. Derfor er det genialt med et slikt forum, der man kan få mange tilbakemeldinger som er helt ærlige og usensurerte. Noe ihvertfall jeg setter pris på. Ønsker man ikke kommentarer, er det bare å la være å skrive noe eller skrive det på skravlesiden. Anonymforum er ikke stedet for pusete tilbakemeldinger.
Anonym bruker Skrevet 10. august 2011 #8 Skrevet 10. august 2011 Om en venninne sier: Vi har bestemt oss for / Barnet skal hete / Barnet heter xxx, hva synes du?. Da vil jeg svare diplomatisk. Men spør hun hva jeg synes om et navn, så vil jeg svare ærlig. Det samme med kjolen, er den kjøpt vil jeg svare diplomatisk. Prøver hun den i en butikk og jeg er med, kan jeg finne på å si at den ser ut som en potetsekk.
Anonym bruker Skrevet 10. august 2011 #9 Skrevet 10. august 2011 Det er jeg helt enig i. Jeg behandler et spørsmål her inne helt annerledes enn jeg ville behandlet det om det kom fra en venninne. Her inne går jeg ut i fra at folk vil ha en ærlig mening, viss ikke er det ingen grunn til å spørre fremmede mennesker om ting. Jeg pleier forresten å være høflig når jeg svarer her inne, men av noen oppfattes ærlighet eller uenighet som uhøflig og slemt, men det får være deres eget problem.
Anonym bruker Skrevet 10. august 2011 #10 Skrevet 10. august 2011 Det er fint at folk er ærlige, men man kan vel svare på en ordentlig måte??? Må man alltid svare på en stygg og usaklig måte? Synes det er fint at folk er ærlige, men man kan bare si at "nei, liker ikke navnet..." eller "nei, synes ikke den kjolen sitter fint til deg. Du kan prøver den" eller noe sånt??? Prøv å være hyggelig mot andre, så skal du se hvor fin utstråling man får. Man føler seg faktisk som et bedre mennesker. Vis litt menneskelighet. Hilsen HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå