Gå til innhold

Tiden går så saakte


spira3

Anbefalte innlegg

Jeg har 12 dager igjen til termin 22.August og holder på å bli gal av å vente. Dette er nummer tre så ettermiddagene med mann og to barn går unna. Men på dagtid kjeder jeg meg veldig. Huset er ryddet og klart og nå er også sykehusbagen klar. Her inne er det jo utrolig stille. Har alle født? Det må jo være flere her som ikke har født enda? Trenger sårt noen tips for hva man kan gjøre for å få tiden til å gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ENIG! -Tiden går sakte nå (jeg har fire dager til termin). Jeg er så klar at jeg kan tvinne tommeltotter hele dagen (ingenting igjen å gjøre) og da blir ventetiden enda lengre...

 

Jeg har lest alle brosjyrene/bøkene, vasket alt som vaskes kan, dobbelt sjekket fødebaggen, montert barnesete i bilen, prøvd regntrekk og myggnetting på vognen... -pluss en hel del andre ting som jeg glemmer i "farten".

 

MEN ting som jeg kan gjøre nå, som jeg sikkert ikke kan gjøre etter termin: bruke tid på kjøkkenet.

Ny baby = besøk, og jeg tviler på at ammetåken lar meg være praktisk.

Så fyll opp fryseren med boller, lag hjemmelaget rekesalat eller syltetøy, Bland sammen tørrvarene i vaffelrør og gjør deg (les: din samboer) klar til å til å ta i mot alle som vil hilse på nurket.

 

Og forventer du ikke besøk?! -Hvem vil tørre å påstå at det er negativt å ha boller i frysen eller sunt, hjemmelaget pålegg i kjøleskapet?!

 

Lykke til med ventingen! Her skal det kokeleres :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ENIG, tiden går saaaakte....!!! 6 dager til termin! Sover kjempe dårlig om natten, så våkner tidlig og er trøtt hele tiden. Sliter så fælt med bekken at jeg klarer ikke stå på kjøkkenet og fylle opp fryseren, selv om jeg har vurdert det mange ganger!! Ikke klarer jeg å gå noe særlig heller, og tur på kjøpesenteret blir jeg kjempe sliten av! Så jeg GLEDER meg til å kunne begynne å bevege meg rundt omkring igjen og ORKE ting! Helt sjokkert over hvor lite jeg orker! Jeg som til vanligvis er kjempe aktiv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg har bakt muffins i gjennomsnitt to ganger i uka nå, tror de blir spist opp før noen får kommet på besøk;0).

Har 8 dager igjen idag og litt små deppa om dagen kan du si. Våkner hele tiden hver time om natta og sliter veldig med å sovne igjen.

Hadde noen stikkinger nederst i går også, men de forsvinner så fort.

Men noen råd har jeg ikke til kjedsomhet.

Har sikkert lest 20 bøker den siste tiden, tom det beg å bli kjedelig.

Idag er det i hvertfall ikke mye å finne på i dette været.

Vil på shopping, men pengene har heller ikke kommet og så tør jeg ikke dra til byen heller egentlig, for plutselig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har termin om 8 dager, holder på og bli sprø, ho lille i magen har lurt oss to ganger med at ho nesten har startet men så har det gitt seg, har åpning og alt er klart moden er jeg også, alt er klart, vasket huset senest i dag tidlig og nå har jeg resten av dagen som skal fylles. hmmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har termin om 2 dager og venter og venter. Går snart på veggen. Er så lei at jeg blir deppa! Bare surver og griner. Har hatt skikkelige mensmurringer og kynnere en stund nå, men det blir liksom ikke noe mer enn det. Nå får jeg ikke sove om natten i det heletatt nesten. Før var det halsbrann som ødela, nå er det murringer, kynnere, sult og tanker som stopper søvnen.

Prøver å legge litt planer med cafebesøk og sånn for å fylle dagene men funker dårlig når man er så trøtt at det blir litt farlig å kjøre bil... såå da blir det dårlig tv og sofasitting hele dagen... skulle så ønske at bebisen kom nå... vil ikke vente lenger. Ingen i familien min har gått over termin, er vel min flaks at jeg går langt over da... haff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde termin i går, så nå er jeg i gang med brødbaking for å få fylt opp fryseren. Jeg er utrolig nok ikke lei av å gå hjemme. Leverer fremdeles sønnen min på 2 år i barnehagen hver morgen og vi koser oss litt ekstra før vi kjører i barnehagen.

Det er bare å tenke at ungen kommer ut når den er klar for det. Ingen vits å stresse:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin på lørdag og er så lei.Slimproppen gikk for en uke siden,men jeg venter enda.Har heklet vognleke de siste dagene og nå er jeg ferdig med det.Går meg en langtur om dagen,men er redd for at det plutselig skal starte og jeg ikke får meg hjem.Hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen burde lage en aktivitetsbok for gravide.

- Med forskjellige nivåer, slik at den passer både for de som er "frisk og rask" og for dem som kanskje er mindre heldige...

 

I dag satte jeg opp en "yo do list" (ja den ble litt lang) for meg og mannen i dag. Mannen ble "kjempe glad" når han kom hjem fra jobb og fikk presentert listen (og mumlet noe om redebygging...).

 

HAHA, - redebygging har jeg holdt på med i ni måneder nå, men noen av tingene klarer jeg ikke fysisk å gjøre selv akkurat nå, så da blir han invitert inn i "bygge varmen".

 

 

Lykke til jenter! Håper dere klarer å holde dagene med innhold frem til de små prinsessene og prinsene våre kommer!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He,he, slik to do liste fikk mannen i sommer også, han ble veeeeldig glad:-) Nå er det meste gjort, så nå går vi egentlig bare og venter. Jeg er litt slik som planlegger i lang tid forveien, så han slipper at det er masse som må gjøre nå heldigvis.

 

Tror det kanskje er lettere å få tiden til å gå på slutten om man ikke har vært sykmeldt lenge, for da er man ikke så lei liksom:-) Men, vi får ta en dag av gangen jenter, ikke lenge igjen nå!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det har vært stille her inne jeg også, kanskje det tar seg opp nå på slutten;) Synes jeg går i sirkler rundt meg selv, hehe..termin i morgen, men går nok over tida..vet at "hun kommer når hun er klar" menneh..komme nå! Ellers synes jeg at jeg har vaska og rydda alt som det går an å vaske/rydde, sett ferdig div tvserier, lest alle bøker..til og med katta begynner å bli lei av meg, hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten ille å si det, men ble glad når jeg så det var flere enn meg som syntes tiden gikk saaaaakte.....:-)

Nå har jeg ikke gått hjemme mer enn to uker, men tipset om baking skal jeg absolutt starte opp med. Godt med boller og muffins i fryseren. På sykehuset som jeg skal føde på er det kun søsken og mann som får komme på besøk. Så med tre søsken på hver side blir det nok noen hjemmebesøk etterhvert. Lykke til alle sammen når deres tid er inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal vi som hater å bake og sånt finne på da? Orker ikke rydde og vaske mer det er så kje-de-lig!! Har blitt mye dvd'er i det siste men er lei det også nå..føler som jeg går rundt i et vakum av ingenting..det eneste jeg gjør er å vente og å kjenne etter rier..helt sykt å bli så glad hver gang jeg får vondt i magen :) Satser på at denne natta blir fødenatta!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...