Gå til innhold

Snart er overgangsstønaden over:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det blir tøft.er syk og vil da få 200 000 kr i året.det blir tøft-Gruer meg.Har hatt det bra i de tre årene med overgangsstønad.-og det kommer til å bli veldig uvant med mindre penger..hvordan skal det gå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får sette tæring etter næring, da vettu!

Bli frisk og kom deg ut i jobb!

Skrevet

Det går nok bra. Start i morgen og let etter en jobb du kan klare. Det finnes helt sikkert..

Skrevet

Ja, det er ikke enkelt å leve på kun en inntekt.

Til dere andre som har svart her - forstår dere ikke at overgangsstønaden har vært en ekstra "inntekt" for HI i noen få år nå? At hun ser ut til å ha en jobb som er dårlig betalt, og nå skal leve av kun den ene inntekten?

Skrevet

Jeg lever kun på overgansstønad og er student. Har ikke tatt opp lån fordi jeg klarer meg på kun os nå. Da bør det holde med lønn som er 50 000 mer i året. i tillegg kommer barnetrygd og barnebidrag. Man må bare vurdere hva slags luksus man kan unne seg. 200 000 er ikke lite.

Skrevet

På den positive siden er hun heldig som bor i Norge hvor alenemødre har masse støtteordninger. Noe hun selv har erfart de tre årene hun har fått os. Man trenger ikke være rik for å skaffe et godt liv for seg selv og barna.

Skrevet

Man kan få utsatt os hvis man er student da. Har du undersøkt dette ? Ellers så kan du gå over på arbeidsavklaringspenger hvis du er syk. Snakk me nav du :)

Skrevet

Vi er en familie på 4 å klarer oss på under 200 000 i året.....

Skrevet

Vi hadde aldri klart oss på under 200 000 i året. Ikke på bare 200 000 heller. Og vi er en vokse og et barn.

Skjønner ikke at dere gidder å leve på så lite. Uff, det må være slitsomt.

Skrevet

"Skjønner ikke at dere gidder å leve på så lite."

For en tankeløs setning... Du leste at HI er syk, eller?

Skrevet

Det var ikke svar til HI, men til 01:03. Og jeg skjønner meget godt at HI syns at det å skulle leve for 200 000,- er kjipt. Det ville jeg også syntes om jeg var henne.

01:05

Skrevet

Ok, sorry, men vi vet jo ikke hvorfor familien på 4 lever på 200 000 kr heller. Var bare ordet "gidder" jeg reagerte litt på. Ikke alle som har samme mulighetene til å tjene penger.

Skrevet

Utrolig hva som går bare man går inn for det!!

HI: Det går bra :) KAn du strikke? Eller er det noe annet du er god på?Scrapping, baking, eller noe? Der har du jo isåfall muligheten til en liten ekstrainntekt da :)

Jeg har også liten inntekt, men vurderr på å starte en liten minibedrift hjemmefra, med bilderammer.

Skrevet

OS er jo bare for en *overgang*, intensjonen er å gjøre kvinnene (som regel kvinner) i stand å få en utdanning slik at de kan forsørge seg selv. Jeg er av den oppfatning at OS burde vært knyttet til krav om å ta utdanning og at den kan bare fåes 1 gang.

Jeg syns at HI er ikke klar over hvor heldig hun er å bo i Norge med sine uførestønader, 200.000 kroner uten å yte noenting er da faktisk mye penger.

Skrevet

Men hvor kommer de 200 000 fra hvis du er syk og ikke kan jobbe, og heller ikke mottar os?

Skrevet

Hadde hun høy lønn før hun ble syk kan hun nok fått ganske høy uføretrygd eller AAP.

Skrevet

Jeg tar os, noe som er helt perfekt for min del. Jeg er student og alene med to. Det er ikke tvil om at det er trangt, men jeg har faktisk ikke noe valg.

Skrevet

Overgangsstønad er ingen sykestønda, er du syk og ikke kan jobbe er det andre ytelser som gjelder, så jeg tipper du ikke er syk nok til ikke å måtte ta deg en jobb. Meningen med overgangsstønad er aT DU I DENNE TIDEN SKAL HA TATT DEN UTDANNING E.L. SOM MÅ TIL FOR Å SELV KUNNE FORSØRGE DIN FAMILIE.

Skrevet

Signerer 08:28. Helt utrolig at det ikke er krav om at mottakere av OS skal ta utdanning. Snakk om å skape ofre.

Skrevet

Ehh - du visste vel dette for 3 år siden - jeg mener at det var i 3 år du fikk støtten?

Planlegging heter det

Sett tæring etter næring.

Skrevet

200.000 Kr i året er vel bra inntekt det når man er ei mor og ett barn?? Folk i Norge er utrolig bortsjemt!! Skal ha alt! OS er vel mindre enn 200.000?

Skrevet

Som stundent er det mulig å forlenge overgangsstønad i 2 år tror jeg det var.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...