Gå til innhold

Hvilke støtter har en krav på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke støtter har en krav på som alenemamma, og hvor mye? Bostøtte, barnetrygd...???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bostøtte beregnes vel utifra inntekt og boutgifter, ikke alle som har krav på det. Du har krav på støtte til barnehage og sfo og dobbel barnetrygd. Og hvis du har vært gift (og kanskje samboer) kan du ha krav på overgangsstønad i en periode etter separasjon.

Skrevet

Nei, bor alene og ingen barnefar med i bildet. Hvor mye får en i støtte til barnehage da? Overgangsstønad, hva er det? får en det bare ved samlivsbrudd da?

Skrevet

stønad til barnetilsyn har du bare krav på dersom du ha tilsyn med barnet pga jobb (eller jobbsøking) eller studier.

Skrevet

Hva slags støtte man kan ha krav på fra det offentlige kommer jo helt an på hvilket inntektsnivå du har, inkludert bidrag fra far. Ikke sikkert du har krav på noe som helst. Har du god inntekt skal du jo ikke ha hjelp fra det offentlige, det er forbeholdt de som ikke klarer seg selv.

Skrevet

overgangsstønaden får du selv om du ikke har vært gift osv.

her har jeg vært alene fra dag 1 i svangerskapet og dette er hva jeg får:

foreldrepenger (utregnet fra midlertidig uføretrygd som jeg hadde.. nå kalt AAP)

bostøtte

overgangsstønad

utvidet barnetrygd (barnetrygd for ett barn mer enn du har)

du vil jo også ha krav på barnebidrag.. dette har ikke jeg søkt om.. så det klarer jeg meg foreløbig uten ;)

send meg gjerne en PM om du vil vite mer ;)

Lykke til!!

Skrevet

Det er jo bare å lese på nav.no da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...