Anonym bruker Skrevet 9. august 2011 #1 Skrevet 9. august 2011 Jeg er alenemor til en liten tass på 2 og har nå kommet i en skikkelig knipe økonomisk. Med dette innlegget ønsker jeg ikke noe refs fra noen av dere, da jeg allerede har forstått situasjonen og er meget lei meg for at jeg har havnet her jeg er i dag. Jeg ligger etter meg hele 3 stk husleier (7000,- * 3) En strømregning på ca 4500,- (Varsel om stenging av strøm, par uker betalingsfrist) Samtidlig som at jeg har et lån (gjennom banken, men som Lindorff nå har tatt over) på kr 24000,- som ikke har blitt betalt, grunnet ikke dekning, og som nå er blitt sendt over til inkassobyrået Lindorff. der betalingsfristen på HELE beløpet er om et par uker. Hvordan skal jeg løse dette? Forstår godt hva dere mener om meg akkurat nå, og klandrer dere ikke for det. Jeg forstår selv hvilken situasjon jeg nå har kommet inn i og er veldig lei meg. Lille meg
Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3 Skrevet 9. august 2011 #2 Skrevet 9. august 2011 Ring Lindorff, spør om det er mulig med en avbetalingsplan, forklar situasjonen. Regner med du får feriepenger neste år? Du kan forklare situasjon til arbeidsgiver/nav og spørre om å få de utbetalt nå, da må du betale skatt av de, men bedre det enn å havne enda mer bakpå. Ring kommunen i morgen, spør om å få snakke med økonomisk rådgiver og si hvordan det ligger ann og nevn de forslagene jeg har skrevet over. Veldig greit å¨ha noen i nakken som gjør den slags hver dag! Koster ikke noe. Vet det er en kjip situasjon, men velig mange har vært der før deg, og du er nok ikke siste. En positiv ting man får ut av det er at man lærer. Brent barn skyr ilden, og du gjør neppe samme greia igjen. Har vært der selv, så vet hva jeg snakker om Masse klemmer til deg! Du skal se det går bra!!
Anonym bruker Skrevet 9. august 2011 #3 Skrevet 9. august 2011 Jeg er enig i det hun over sier, og så vil jeg legge til at du kan få hjelp fra nav også, bostøtte, dobbel barnetrygd etc siden du er alenemor og ligger under den økonomiske grensen. Men dette vet du kanskje og har kanskje allerede? Ta i bruk "alle" midler, og skrap inn det du kan hvor du kan... Masse lykke til!
Anonym bruker Skrevet 9. august 2011 #4 Skrevet 9. august 2011 Tusen takk for svar, snille deg. Ettersom jeg mottar overgangsstønad får jeg desverre ikke feriepenger. Mottar stønad som alenemor samtidlig som jeg er student. Det første jeg skal gjøre i morgen er å ta meg en ringerunde. Er det noe NAV kan hjelpe meg med? Om jeg hadde fått en lån av de, så hadde jeg i alle fall bare hadd en å betale til..? Hi.
Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3 Skrevet 10. august 2011 #5 Skrevet 10. august 2011 Sosialtjenesten ligger under NAV nå, så du kan jo høre, ville snakket med en økonomisk rådgiver først uansett. Men ring alle du skylder penger i dag og si ifra at du prøver å ordne det nå, og spør om litt utsettelse på fristene! Når du har pratet med rådgiver og vet litt mer, ringer du på nytt. Hold de oppdaterte hele tiden, da viser du at du virkelig VIL ordne dette og ikke bare "løpe fra det". Nav har også økonomiske rådgivere, så du velger jo helt selv om du vil snakke med de, eller gjennom kommunen. Jeg syns NAV er rotete uansett hva det gjelder, så jeg valgte kommunen, det gikk i allefall knirkefritt. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 10. august 2011 #6 Skrevet 10. august 2011 Signerer hun over, og sier at du bør snakke med en økonomisk rådgiver. Dette har ikke gått så langt enda, og kommer til å gå HELT fint! Kjenner flere med slike problemer (men med betydelig større summer), det ordner seg! Forklar situasjonen , og vis at du er villig til å endre dette mønsteret. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå