Gå til innhold

Melkeskorve

BarniHodet og enihverarmkrok

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har gode raad og knep for aa faa bukt med det? Min gutt paa 2 mnd har faatt ganske kraftig utbrudd av det fremst paa hodet. Har smurt litt med olje og greid med kam, men kan ikke se noen forbedring.. Mulig det tar lang tid, men tar gjerne imot andres raad!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Proever med en liten dytt..

Skrevet

Hei! Har desverre ikje nåkka kjempe tips :( vi sliter med det samme og gutten er no 4 måned..så det tar tid, ja! Vi har også prøvd med olje og kam og det går jo for så vidt an å fjerne, men så kommer det jo bare tilbake igjen! Og er man litt vel ivrig å fjerne det så bynner hodebunnen å væske og det kan da umulig være bra :( helsesøster sa en gang at hvis det blir ordentli ille så kan barnelege skrive resept på nåkka man smøre på hodet. Det er visst nok nokså kraftige greier så ho anbefalte å se det an først. Jeg har no tenkt at hvis det ikje har gitt seg til vi har neste kontroll så ska æ be om å få time hos legen. Det blir jo så tjukk lag og som sagt er det ikje blitt nåkka bedre i løpet av to måned. Og her er det ganske stort område som er dekket av skurva..

Skrevet

Vi har vel egentlig akseptert at han har litt skurv. Vi gnir det inn med olje før han bader, og så gnir vi forsiktig med frottehåndkle etterpå. Da blir det mye bedre. Men så kommer det tilbake litt etter litt.

Skrevet

Du får kjøpt noe på apoteket som heter salisydsyre eller noe. Jeg forklarte problemet og dama bak disken henta denne på bakrommet. Stod beskrevet at det virket mot skurve på flaska. var en olje. Skulle virke i 4t, evt over natten. Var borte etter to behandligner med denne oljen og kam.

Skrevet

Vi badet henne først, slik at skurven ble bløtelagt, deretter masserte jeg med en myk gasklut med olje på... forsvant mesteparten da, men vi hadde ikke mye skurv, og vi ventet ganske lenge med å i det hele tatt gjøre noe med det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...