Gå til innhold

Jeg trenger hastehjelp mot hemoroider!! Please anyone??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har i to døgn nå hatt en helt ekstremt VOND hemoroide som stikker ut! Jeg klarer nesten ikke å gå!!

Har termin om 10 dager, og skrekken er å måtte gå i fødsel med denne jævelskapen! Vet ikke hvordan det kommer til å gå...

Har hatt så vondt før også, men da har det gått over kjapt ved masse smøring...

Jeg smører på Alcos Anal flere ganger daglig, men det gir seg bare ikke!

Noen som har noen gode råd?? Går det an å fryse den ned? Altså ved hjelp av isbiter? Burde den få luft, slik at jeg ligger med rompa bar på natten??

Alle slags råd tas imot med takk...!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette hjelper!

Du trenger Propolissalve (heleskost), engangshansker og olje.

Så på knær og hender med stompen i været og masser på propolissalve. Du nå massere lenge, 4-5 ganger for dagen.

Myke hemoroider med blidsirkulasjon er ikke så farlig. Men når de begynner å kapsle seg er helvette løs.

Masering holder de myk. Og de trekker seg letter tilbake. (ingen garanti når du har 10 dager igjen, men du kan minske smerten).

Propolissalve er mye bedre enn apotekvarene. Også de på resept.

Og når du skal bæsje er kan du ta på hanske igjen. Smør hele åpningen og litt inn med olje.

Då kan du (med hanske ja:) holde lett på hemoroiden når du trykker.

Dette vil hindre at den blir større.

Dusj etterpå med kaldt vann på før det er stompen i været for ny propolismasasje.

Dette her er litt styrete. Men det eneste som hjalp meg etter et månedslangt helvette.

Jeg ammet gutten min stående med tårer som trillet av smerte.

Hele barseltiden var et mareritt.

Lykke til!!!!

Skrevet

Få resept på sceriproct stikkpiller og salve så fort som mulig så går det over om noen dgr. Vet hvordan du har det:(

Skrevet

Har ingen tips desverre, men jeg er i samme situasjon som deg og håper det dukker opp noen gode råd. =)

Har termin om 9 dager og har fått en hemoroide fra helvete.

Bruker også Alcos, men synes ikke det hjelper på mye annet en kløen.

Jeg forsøkte med isbit, men syntes det gjorde så inn helsikken vondt at jeg klarte det ikke så lenge av gangen.. men mulig du er tøffere en meg da ;) Har lest om flere som anbefaler å prøve isbit.

God bedring/krymping til deg. =)

Skrevet

Uansett krem... så masser inn hemoridene og dytt de tilbake der de kommer ifra ;)

Pass på å ikke press for mye og ikke sitt for lenge på do av gangen, da øker presset på hemoridene og de vokser og alt blir værre,

Pass på å holde maven bløt... spessielt etter fødselen da ammingen kan føre til hard mave hos deg. Husker fra sist at det var noe av det værste. Slet big time med hemorider og stein hard avføring etter fødselen. Brukte klyster de første gangene for å få i det hele tatt få gått på do og etter det mye lactolose for å holde maven bløt.

Lykke til

Skrevet

Tusen takk for svar, jenter!!

Trodde ikke man kunne bruke Sheriproct når man er gravid, men det er kanskje bare de tre første månedene?? Ellers har jeg det liggende... Skal sjekke på www.felleskatalogen.no om det kan tas på slutten av svangerskapet, så da begynner jeg på det med en gang.

Ellers så skal jeg definitivt kjøpe meg propolissalve i morgen!!! :-)

Og prøve isbit i kveld! :-)

Lykke til til deg som har termin om 9 dager også! Håper vi blir kvitt denne jævelskapen før vi går i fødsel i hvert fall... ;-)

HI

Skrevet

Dette hjalp meg etter fødsel:

Kok opp saltvann 1 liter vann og 3ss salt, avkjøles. Dupp en bomullsdott i saltvannet og putt i rumpen, la være der i ca 20min så kan du skifte. Svir litt først, men dette lindrer og hjelper mot hemoridene

Smørte bare på jeg da. Hadde ikke bomullsdotten i stumpen :) Fungerte veldig bra og borte ble de.

Skrevet

Vi får ta opp kampen! =)

Skal nok på shopping i dag jeg og.

Takker for alle tips som er kommet inn jeg og, selv om jeg bare snylter på tråden til HI. ;-)

Hilsen hu andre hemoroide-dama.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...