Gå til innhold

Praksis hjemmesykepleie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen fortelle meg litt om erfaringer fra hjemmesykeleie-prakis?

Går man med veileder hele tiden? Blir man konstant vurdert?

Hva forventes det? Mye kritiske spørsmål? Hvilke prosedyrer er det sannsynlig at vi må utføre, evt lære mer om og hvilke observasjoner er det viktig å gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gikk alene, med unntak av første gang jeg skulle utføre en prosedyre, og når vi måtte være to pleiere. Etter midtevaluering gikk jeg fulle lister..

Skrevet

jeg er sykepleier selv og jobber i hjemmetjenesten.

du skriver ikke noe om det er sykepleier du skal bli eller om det er helsefagarbeider.

det er nemlig forskjell på det.

Jeg kan skrive om spl om du bare skriver hva du skal bli.

Skrevet

Sykepleier

hi

vil legge til at jeg er andre år på deltidsstudiet, som strekker seg over 4 år med 75 prosent progresjon hvert år. hade sykehjem i fjor, med LITE læring, såhåper å lære mer dette året. Men er sålivredd treffe på en typisk sur og gammel sykepleier som forventr altfor mye av elevene. Hva slags "type" sykepleiere jobber i hjemmesykepleien?

Og fortell meg gjere om hva je kan forvente meg :)

Skrevet

Samme type sykepleiere som ellers i helsevesenet. Mitt råd er å være tydelig på dine forventninger til veileder og praksissted, det kommer du lengst med..

Skrevet

Det er en myte at det kun er gamle spl i kommunen.

Når jeg har student har vi samtale om forventninger sammen lærer. Går gjennom mål og hva hva stud ønsker og hva jeg ønsker.

Stud blir med og blir kjent med ulike brukere, og velger se ut sine primærbrukere som skal følgs opp.

etterhvert kan stud jobbe selvstendig, og oppsøke læresituasjoner. Deltar på rapporten, skriver rapport og holder rapporten.

samme veileder hele tiden, evnt en annen spl om jeg er borte. Forventer at stud følger mine vater så langt det lar seg gjøre.

Ellers normal høfflighet og respekt slik det er i alle praksiser.

De studentene vi får er 3 års, og er kommet litt lengre enn deg, så forventer nok mer av de.

Stor forskjell fra sted til sted.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...