Anonym bruker Skrevet 9. august 2011 #1 Skrevet 9. august 2011 Minstesnuppa på fem år satt alene i badekaret i stad, og så begynte jeg å tenke på om det var uansvarlig? Hun har jo badet alene lenge, men hvordan praktiserer dere andre det?
Anonym bruker Skrevet 9. august 2011 #2 Skrevet 9. august 2011 Min gutt på 6 år bader i en liten balje og jeg sliper ikke han ut av synet. Og han kan svømme! Men han hopper og styrer en del da. Jeg er redd han skal slå hodet, besvime og ligge under vann....ja, slik tenker jeg. Må jeg inn på soverommet hans for å hente rene klær må han synge en sang - høyt! Han vasker seg selv da. Jeg vasker badet imens.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2011 #3 Skrevet 9. august 2011 Mine 2 bader litt alene og har gjort det i minst 1-2 år.. De er 6 og 7... De bader sammen da, så da ser jo den ene om det skjer noe med den andre.. dessuten så er de så høylytte og øsete, at jeg hører begge hele tiden.... Mye latter og tull. og døra er åpen, og jeg er ikke langt unna
Anonym bruker Skrevet 9. august 2011 #4 Skrevet 9. august 2011 ja, jeg hører jo henne også, hun synger hele tiden:-) Men jeg leste feil først, at dine på 2 år badet alene og hadde gjort det i 1-2 år allerede :-) Jeg er mye inn til henne, vasket også litt på badet, men det går jo egentlig ganske fort. Hun hopper ikke i karet, hun bare sitter å synger, vasker seg med en klut og leker med båter, kopper og kar.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2011 #5 Skrevet 9. august 2011 Jeg går fra i korte øyeblikk for å hente/ordne osv. Rolig frøken på 3 år som ikke er redd for vann - ikke så fullt badekar. Dersom hun skulle dette under, så er jeg der før det blir noen skade.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2011 #6 Skrevet 9. august 2011 De på 6 og 8 år bader alene, sammen, men ser til dem jevnlig og lytter til dem hele tiden. Løper til om det skulle bli stille i mer enn noen få sekunder. De på 2 og 4 år har konstant tilsyn. Eldste var vel 6-7 år og kunne svømme før jeg turde å gå i fra i lenger enn 15-20 sekunder. Er litt pysete på vann da vi har et tilfelle i familien der et barn på 3 år druknet i en balje med bare ca 20 cm vann. Det går faktisk an. Så får andre heller synes jeg er hysterisk, men jeg tør ikke annet enn å følge godt med dem.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2011 #7 Skrevet 9. august 2011 Det er så lenge siden mine barn var så små, så jeg husker ikke hvor gamle de var før de fikk plaske alene. Men grunnen til at jeg svarer på tråden likevel, er at jeg reagerer på at noen fremhever at barnet kan svømme! Det er da ingen som drukner i badekaret pga at de ikke kan svømme?!? Er ikke så mange taka man kan ta der uansett:-) er vel heller redd for at de sklir og slår hodet...
Anonym bruker Skrevet 9. august 2011 #8 Skrevet 9. august 2011 Herremin, så hysteriske da! Min datter på nå åtte år har badet alene siden hun var tre-fire år. Det har gått helt knirkefritt, hun roper hvis det er noe og døren står åpen. Hvis barn ikke får holde på på egenhånd hvordan skal de da bli selvstendige?? Seksåring i en liten balje, håper det bare er fordi dere ikke har badekar....
Anonym bruker Skrevet 9. august 2011 #9 Skrevet 9. august 2011 mi jente på 6 bader alene og har gjort det hvertfall 1 år nå. jeg sitter i stua mens hun bader..kan som regel høre henne, går det litt tid uten at jeg hører henne så roper jeg inn til henne..hun elsker å sitte der alene å leke..har aldri hatt noen "nesten uhell"
Anonym bruker Skrevet 9. august 2011 #10 Skrevet 9. august 2011 ja, jeg stusset også over hvorfor det å kunne svømme skulle være et kriterie. Så mye vann har ikke mine barn i badekaret at det er mulig uansett. Men de er trygge i vann, kan dukke og holde pusten. Jeg tror jeg fortsetter som vanlig jeg. Lar de bade mens jeg kikker innom. HI
Anonym bruker Skrevet 9. august 2011 #11 Skrevet 9. august 2011 vi har en dusj med nedfelt del som fungerer som et lite badekar. Det blir ikke høya vanstanden akkurat, men poden på 3 synes det er artig. Han bader selv, men jeg er som regel inne på badet hele tiden, men går litt til og fra også. Han sitter på rompa støtt da, han reiser seg ikke opp. Han har ihvertfall ikke gjort det de siste 2,5 årene han har badet i badekar Hvis det mot formodning skulle skje noe når jeg var utenfor badet, ville jeg hørt det med en gang, bor på 80kvm i åpen løsning, så er aldri utenfor hørselvidde Det tar meg 30 sekunder å sprinte inn på badet å nappe ham opp av vannet vil jeg tro. Han kan ikke svømme ennå, men han flyter som en kork når vi er å bader i sjøen da, om det skal ha noe å si på 10 cm med vann
Anonym bruker Skrevet 9. august 2011 #12 Skrevet 9. august 2011 Min jente på tre og ett halvt bader alene. Jeg går til og fra og lytter alltid godt. Joda jeg vet ting kan skje, men derfor jeg følger med. Hun plasker og prater eller synger mye når hun bader, så når det plutselig blir stille, går jeg og sjekker. Men jeg går aldri langt!
Anonym bruker Skrevet 10. august 2011 #13 Skrevet 10. august 2011 Fra de har vært rundt 2 år har jeg ordnet ting mens de har badet. brettet klesvaskapå badet, bært tøyet inn på rommene osv. Ser nesten ungene fra alle rommene når jeg legger tøyet i skapet, men ungene prater og synger konstant når de er i badekaret. Så er det ett sekunds stillhet stikker jeg hodet inn. Jeg har ikke barn som hopper og styrer når de bader heller. Min mann syns jeg er litt rar som hører etter når hu eldste på 8 er i dusjen eller bader, jeg går forbi badet for å høre om hun skravler. Hun "klarer seg selv som hun sier så jeg får ikke lov å komme inn", så da må jeg vel slutte å passe så på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå