Gå til innhold

Krem/olje mot strekkmerker, noen anbefalinger?


cat_29

Anbefalte innlegg

Hei! :) Er i uke 5+5 og tenkte det var på tide å starte med forebyggende tiltak mot strekkmerker. Har ingen erfaringer, så har lest masse på nettet om dette, og det er så mye forskjellig å velge mellom, at jeg aner ikke hva jeg skal prøve... Lurte på om noen av dere hadde noen gode råd eller anbefalinger? Hadde satt veldig stor pris på det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en jente på 3 år. Da jeg gikk gravid med henne brukte jeg ikke en eneste krem eller gjorde andre forebyggende tiltak mot strekkmerker. Kom ut av svangersskapet uten synlige spor på magen.

 

Kommer ikke til å investere i noen kremer denne gangen heller. Tror at dersom de er ment til å komme så kommer de uansett :(.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :) Ja, er i grunnen sant det, er jo genetisk om man har anlegg for å få eller ikke.

Kommer til å teste ut med en eller annen krem uansett jeg, klarer ikke å la være:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer heller ikke la vaere :) Jeg bestilte en paa amazon.com - tror den heter tummy butter eller noe saant? En gul boks. Hvis du soeker etter stretch mark prevention kommer den opp. Er fornoyd med den og synes den lukter godt og ikke saa sterkt. Aner jo ikke on den fungerer enda da, det finner vi vel ut om en 7-8 maaneders tid ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det har jeg hørt mange som bruker :) Har brukt body butter fast hver gang jeg har dusjet i mange år nå, helt avhengig av coconut :) hihi.. så kommer nok til å fortestte med det, men vil jo prøve en annen krem i tillegg, på de mest utsatte områder :)

Takk for tipset uansett :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

Fikk endel strekkmerker etter første svangerskap, så magen blir aldri helt flat igjen selv om jeg tynn.

 

Forloveden min sa noe veldig fint til meg da jeg bekymret meg for at magen var blitt mindre pen.. "Tenk når du går i bikini eller på offentlig bad el.l., så ser alle at du har fått et barn, at du er mamma! DET er en flott mage det!!"

 

Men - jeg har allikevel ikke lyst til å doble strekkmerkene denne gangen.

 

Når dere skriver "body butter", mener dere da fra Body Shop?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en krem på apoteket i dag, den heter Dr Greve Nærende Strekkmerkekrem. Var 2 for 1 :-) En koster rundt 180,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har jeg brukt en måned nå, men har desverre fått noen merker på brystene mine..Ser ut som noen har kloret meg :P Håper ikke jeg får flere da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anbefale URAFFINERT SHEASMØR. Altså ikke en krem som inneholder litt sheasmør, men rent sheasmør, eventuelt tilsatt olivenolje for å få en mykere konsistens.

 

Du finner det ved å søke på nett. Jeg har bestilt det fra forskjellige steder, og er veldig fornøyd.

 

Sheasmør inneholder mye næring, og har derfor hudlegende effekter. Vi bruker det på sår (etter at de har fått hel skorpe) og arr, fordi sårene gror fortere og arrene blekes, i tillegg til ren fuktighetskrem.

 

Når det gjelder forebygging av strekkmerker, er det viktigste å gni og massere huden ordentlig, helst 3 ganger daglig. Masser kremen ordentlig inn, og hold på i minst 1 minutt hver gang. Da stimulerer du underhuden til å danne nye celler, slik at den ikke sprekker når skinnet strekkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...