Anonym bruker Skrevet 9. august 2011 #1 Skrevet 9. august 2011 om dere skjønner hva jeg mener. Jenta her gjør det ganske ofte for tiden. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Skal jo ikke kjefte har jeg hørt. Men tror det kan bli trasig etter hvert. Tips?
Anonym bruker Skrevet 9. august 2011 #2 Skrevet 9. august 2011 Om du mener, så sett deg ned og forklar at dette er normalt og spenende, men det er samtidig noe man ikke gjør forran alt og alle, det er forebeholdt soverommet.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2011 #3 Skrevet 9. august 2011 ja det er det jeg mener. Men hun er 2.5. Ja ber henne gå på rommet. Men hun skjønner nok ikke helt. Avleder henne når hun er blant oss eller andre. Huff syns det er trasig.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2011 #4 Skrevet 9. august 2011 "Gnukker"? Mener du koser med seg selv, onanering...? Dette er et anonymforum så det er like greit å si det rett ut fremfor å gå rundt grøten, "gnukke" for meg blir ikke det samme som å kose med seg selv, ihvertfall ;-) Men sett deg ned med henne og forklar rolig for henne, slik at hun forstår, at det ikke er noe man gjør blant folk og hvi hun har noen trang til å gjøre det kan hun gjøre det på do eller soverommet - men huske å vaske hendene etterpå. Si at du er åpen for spørsmål om det er noe hun lurer på, men det her er ingenting å kjefte for, det er helt naturlig!
Anonym bruker Skrevet 9. august 2011 #5 Skrevet 9. august 2011 Hvorfor er det trasig, da? Det er jo kjempeflott at hun utforsker seg selv. Du skal ikke legge lokk på det, men kanskje sette deg ned og forklare for henne at det er fint og deilig, men hun kan gjøre sånt når hun er alene på rommet sitt. En jente på 2,5 skjønner det helt fint.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2011 #6 Skrevet 9. august 2011 Klart hun ikke forstår om du bare ber henne gå på rommet. Her startet gutten vår når han var litt over 2 år, og jeg satte meg ned med han og forklarte at dette var noe som var personlig og intimt, og da hørte det til på soverommet hans eller i det minste i et rom hvor det ikke er andre tilstede. Ga samme forklaringen hver gang han gjorde det, i ca 9 dager vel, etter det gikk han på rommet når han ville gjøre slikt. Det tar tid for så små å forstå. Og om du bare ber ungen gå på rommet, kan du fort sette dette som noe negativt i stedenfor privat.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2011 #7 Skrevet 9. august 2011 Ja hun skjønner det nok, Hun bruker ikke hendene da. Men stoler og sånne ting. Er jo fullt påkledd. Ja skal forklare det for henne. takk for tips. Greit å høre at det er flere:)
Anonym bruker Skrevet 9. august 2011 #9 Skrevet 9. august 2011 Jeg har også ei som gjør det, og hun er også 2,5 år. Hun har gjort det fra før hun ble 1 år. Jeg synes også det er veldig vanskelig.. Hun gjør det spesielt hvis hun sitter i vogna si og er litt trøtt, og gjerne midt på kjøpesenteret eller hvor som helst. Kan gjøre det på sofaen hjemme også, ved matbordet... ja... Jeg synes også det er vanskelig, og flaut faktisk.. Har faktisk vært litt engstelig for at noen skal tro hun har blitt utsatt for noe hjemme siden hun fokuserer så mye på det. Jeg synes heller ikke det er bare bare å forklare at dette er noe hun ikke skal gjøre når hun er ute blant folk. Hvis jeg har forsøkt å avlede eller fortelle henne at hun ikke må gjøre det, har det oftest skjedd at hun blir rasende på meg, jeg forstyrrer henne jo. Så jeg har ingen tips, men følger med, for kunne trengt noen tips selv
Anonym bruker Skrevet 9. august 2011 #10 Skrevet 9. august 2011 Huff ja. Hun til meg starta netopp da. Syns det er litt flaut ja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå