Anonym bruker Skrevet 9. august 2011 #1 Skrevet 9. august 2011 Har et barn og er student, beggyner på mitt siste år nå. Jeg er alene med barnet, men faren stiller opp. Ikke ta dette feil, men litt for mye! Jeg får utvidet overgangsstønad pga min situasjon. Faren jobber og jobber skift. Han ønsker delt omsorg, men jeg synes 40/60 er "nok". Dette fordi han har en turnus på 6 dager av, 6 dager på og med delt omsorg ville ikke jeg ha mulighet til å skaffe en jobb med nok inntekt når jeg kun kan jobbe etter hans turnus i tillegg til å studere som fører til at jeg må jobbe like mye i eksamensperioder osv og at jeg må "stille krav" til en arbeidgiver om mine vakter. Det er ikke det at jeg ikke vil jobbe, men at jeg ser ikke hvordan alt skal gå opp iforhold til økonomi. Han er en veldig god pappa og jeg vil jo ikke nekte han noe. Men føler det blir feil med 50/50 i forhold til støtten jeg er så heldig jeg kan benytte meg av og få en utdannelse. Men likevel klarer han å "snike" seg til flere dager. Det gjør ingenting for meg, for jeg er glad både for ekstra lese tid og for at de får ha tid sammen, men det er både uryddig i forhold til at samvær faller forskjellig hver gang og at jeg føler på dette i forhold til overgangsstønaden. Er det noen som har forslag til hvordan jeg kan gå frem? Dette gjelder jo heldigvis bare et år, og har kun vært de siste 2 mnd siden far har fått ny jobb.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2011 #4 Skrevet 9. august 2011 Kan du ikke bare legge fram forslaget om at dere kan begynne med 50/50 når du er ferdig med å studere?
Anonym bruker Skrevet 9. august 2011 #5 Skrevet 9. august 2011 Har gjort det. Og han sier ok, vi snakker godt sammen, er derfor jeg synes det er så vanskelig å nekte han noe. HI
Anonym bruker Skrevet 9. august 2011 #6 Skrevet 9. august 2011 Om dere snakker godt sammen, kan du ikke ta det opp med ham, at det blir litt uryddig og uoversiktelig.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2011 #7 Skrevet 9. august 2011 Altså, vi snakker godt sammen. Men vi er jo ikke sammen for en grunn og det er ikke akkurat en positiv ting at jeg vil at han skal ha mindre samvær. Så er der problemet ligger. Ønsker ikke å starte en krangel med han. Og har tatt opp dette tidligere, da han fikk jobben. Men synes det er unødvendig at han sier en ting og gjør noe annet. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå