MammaSprett Skrevet 9. august 2011 #1 Skrevet 9. august 2011 Hvor lenge får deres barn lov til å være oppe i ferien - og hvor lenge sover de da på morgenen? Gutten våres på 10 har i hverdagen vært oppe til 21.30 - da har han gått på badet for å stelle seg.... I helgene oppe til ca 22.00. Har han hatt overnatting eller vært borte på overnatting så har vi ikke sett så mye på klokka... De to andre på 4 og 7 har lagt seg ca kl 20-00. Alle har da sover til åtte tiden dagen etterpå.... Nå siste uke før skolen begynner har vi strammet inn og lagt de til vanlig leggetid (21.00 på ti åringen, og 19.30 på de to andre) På morgenen så vekker vi de sånn at de er oppe til den tiden de pleier når hverdagen kommer i rute igjen....
Anonym bruker Skrevet 9. august 2011 #2 Skrevet 9. august 2011 Vi har holdt på omtrent de samme tidene som vi har ellers i året. Både 4 og 6 åringen legger seg omtrent 19.30. Jeg ser ikke noen grunn til å endre på det selv om det er sommer.
MammaSprett Skrevet 9. august 2011 Forfatter #3 Skrevet 9. august 2011 Jeg er enig med deg 15.14.... Det er bare det at jeg kjenner så mange som har barn på feks 10 - 11 år - som får lov til å være oppe til tolv og ett - eller så lenge de bare orker! Jeg skjønner meg liksom ikke på det.....
Anonym bruker Skrevet 9. august 2011 #4 Skrevet 9. august 2011 Ikke jeg heller. Vi er da ikke oppe så sent vi voksne heller. For meg er det en merklig vane å sove bort de lyse timene for å rangle utover kvelden når det faktisk er mørkt. Hva er poenget?
Anonym bruker Skrevet 9. august 2011 #5 Skrevet 9. august 2011 Stort sett det samme. Har en gutt på ca. 7 år som begynner kveldstellet kl 2030, men er i sengs ca. kl21. I helgen og ferie får han være oppe 1t lenger. Det samme gjelder yngste mannen også på ca. 5 år. Begynner kveldsstellet ca. kl2000, 1t senere i helgene og ferier.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2011 #7 Skrevet 9. august 2011 Her er vi oppe så lenge det passer seg, både barn og voksne. Om klokka blir ni, ti eller tolv er ikke så viktig. Vi har aldri vært så nøye på leggetider når vi ikke skal opp tidlig neste dag. Men fra neste uke av må vi begynne å stramme inn på leggetidene igjen slik at vi er klare til hverdagen innhenter oss igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå