Gå til innhold

Sår på penis, hva smører vi med?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på 9 kom akkurat, etter han hadde dusjet, å viste meg at han har ett slags utslett/sår ved penisroten, og litt utover penis. Men ved roten har det blitt en sprekk der hud møter hud. Han sa han hadde hatt det noen uker, men siden han dusjer og steller seg selv har jeg ikke fått det med meg.

Ser ut som om huden har hatt en slags reaksjon, litt rød og litt hoven, men ikke mye. Jeg smurte på NAF barnesalve, hva annet kan jeg bruke? Dette er ikke slikt som jeg normalt ville brukt potetmel på fordi det så ut til å kanskje kunne væske fra den sprekken. Ellers har vi lite remedier for såre rumper og slikt siden han er yngst (men vi er prøvere).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finnes en viss risiko for at det er en liten soppinfeksjon. Ikke sikkert han har klart å tørke seg ordentlig. Er litt usikker på hvilken soppsalve som er best på hudsprekker i skrittet, men det vet de på apoteket.

Hydrokortison kan hjelpe på sår hud som har oppstått på grunn av fuktighet og friksjon, men den bør ikke brukes i åpent sår og ikke over tid (mer enn en uke)

Sinksalve er ellers det beste hvis det "bare" er ett sår.

Skrevet

Skal forsøke med NAF's ettpar dager (mener det er sink i den). Han sier selv at det ikke er vondt, så da kan vi avvente med noe lege eller slikt, med tanke på sopprøve. Har ikke lyst til å begynne med canesten på han uten å vite sikkert først. Så kan jeg forsøke hydrokortison om det ikke bedres. Men nå vet jeg jo om det så nå får jeg jo også hjulpet han med tørking og fulgt med, og bare det kan jo hjelpe mye på.

Takk for svar :-)

Skrevet

Mannen min har slitt litt med sopp noen ganger etter jeg fikk smitt han en gang, men han smører på Canesten i et veldig tynt lag. Fikk Apolar av legen første gangen, men nå bruker han kun Canesten

Skrevet

13.53 her

Var forresten legen som sa han kunne bruke Canesten i tynt lag :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...